Contacte
Dimecres, juliol 16, 2025
No Result
Veure tots els resultats
A l'aguait
  • Actualitat
    • Política
    • Llibertats i drets civils
    • Cultura i societat
    • Drets socials
    • Economia i laboral
    • Medi ambient
  • Agenda
  • La memòria de la gent del fang
    • Tal dia com avui
    • Ruta historica anarquisme al Prat
  • Opinió
  • Mèdia
    • La vinyeta
    • Agitprop Pratenc
    • Video
  • Actualitat
    • Política
    • Llibertats i drets civils
    • Cultura i societat
    • Drets socials
    • Economia i laboral
    • Medi ambient
  • Agenda
  • La memòria de la gent del fang
    • Tal dia com avui
    • Ruta historica anarquisme al Prat
  • Opinió
  • Mèdia
    • La vinyeta
    • Agitprop Pratenc
    • Video
No Result
Veure tots els resultats
No Result
Veure tots els resultats
  • Actualitat
  • Agenda
  • La memòria de la gent del fang
  • Opinió
  • Mèdia
Home Actualitat

120 organitzacions socials reclamen al Govern que paralitzi l’ampliació de l’aeroport del Prat

«Les infraestructures projectades per a l'ampliació del aeroport del Prat xoquen amb els objectius assumits de reduir les emissions i atempten contra ecosistemes naturals, segons denuncien».

per elpratllibertari.cat
01/08/2021
en Actualitat, Medi ambient
0
0
SHARES
8
VIEWS
FacebookTwitterWhatsAppBlueskyTelegram

x El Salto

Fins a 120 plataformes veïnals, socials i ecologistes han coordinat una resposta dirigida al Govern espanyol per tal d’aturar l’ampliació dels aeroports del Prat i de Madrid. Segons critiquen, l’aposta per ampliar la capacitat d’aquestes terminals aèries, promoguda activament per l’operador-públic privat AENA, no ve acompanyat d’un projecte presentat públicament i manca de “justificació tècnica, social, ambiental, econòmica, financera i pressupostària”.

La decisió sobre els plans d’expansió, que costaran a les arques públiques almenys 3.400 milions d’euros, es prendrà en el Consell de Ministres del 30 de setembre. Per a les organitzacions signants —Ecologistes en Acció, Amics de la Terra, Greenpeace, SEO Birdlife, WWF Espanya, Zeroport, Ni un pam de terra, DEPANA, SOS Baix Llobregat o Extinction Rebellion, entre altres— aquests projectes s’emmarquen en una “política de transport centrada gairebé exclusivament en la construcció de grans infraestructures en favor dels mitjans més contaminants, com l’avió”. Aquesta visió de la mobilitat promoguda pel Govern, apunten, “se situa en l’extrem oposat al model cap al qual necessitem transitar en el context d’emergència climàtica en el qual ens trobem”.

El camí contrari

Si la idea és reduir les emissions per a complir amb els compromisos internacionals de lluita contra el canvi climàtic, l’ampliació dels aeroports del Prat i Madrid va en direcció contrària. Tal com recorden en la carta, la UE ha acordat reduir les seves emissions en, almenys, un 55% d’aquí a 2030, respecte als nivells de 1990, i l’aviació és des de lluny el mitjà de transport que més contribueix al canvi climàtic.

En 2019, detallen, l’Aeroport del Prat va generar 8,4 milions de tones de CO₂, més del doble de totes les emissions de la ciutat de Barcelona. Si la idea d’AENA és ampliar la capacitat de 55 a 70 milions de passatgers a l’any les emissions podrien augmentar un 33%, segons l’Agència de Desenvolupament Urbà de Barcelona. El mateix passaria a Madrid, on l’ampliació de l’aeroport Adolfo Suárez per a afegir deu milions de passatgers i arribar als 80 milions anuals “suposaria un augment exponencial de les emissions, una cosa totalment incompatible amb els compromisos europeus i amb la legislació ambiental d’àmbit tant estatal com autonòmica”.

Aquestes ampliacions no només fan tot més difícil per a què l’estat Espanyol compleixi la seva quota de reducció d’emissions, sinó que els nous projectes posen en perill ecosistemes i la fauna de l’entorn, denuncien. Un atropellament “especialment preocupant” en el cas del Prat, on les obres es realitzarien en l’hàbitat de la llacuna de la Ricarda, un espai protegit per la Xarxa Natura 2000. L’ampliació de la tercera pista “posaria, a més, en perill el sistema d’aqüífers que garanteix el consum d’aigua potable de l’àrea metropolitana i el bon estat dels espais naturals i agraris del Delta del Llobregat”.

Un camí innecessari

En un context de tancament de fronteres, de crisi econòmica i de crisi generalitzada de l’aviació, les ampliacions dels aeroports són vistes per aquestes 120 organitzacions com “una operació especulativa”, pensada per a afavorir a constructores i bancs, així com a l’accionariat privat d’AENA, que representa el 49% i on participen alguns dels majors fons d’inversió del món.

“Tenint en compte les incertes perspectives de recuperació del trànsit aeri a nivell global i de caiguda de la producció mundial del petroli, del qual l’aviació continuarà sent dependent en el mitjà i llarg termini, presentar inversions de creixement d’infraestructures aeroportuàries només pot entendre’s com una maniobra per a ocultar la profunda crisi financera d’AENA”, denuncien.

Tags: Ampliació aeroportMoviments ecologista
elpratllibertari.cat

elpratllibertari.cat

Següent publicació
La Vinyeta: Tot això eren camps

La Vinyeta: Tot això eren camps

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

No Result
Veure tots els resultats
  • Actualitat
    • Política
    • Llibertats i drets civils
    • Cultura i societat
    • Drets socials
    • Economia i laboral
    • Medi ambient
  • Agenda
  • La memòria de la gent del fang
    • Tal dia com avui
    • Ruta historica anarquisme al Prat
  • Opinió
  • Mèdia
    • La vinyeta
    • Agitprop Pratenc
    • Video

Aquest lloc web utilitza 'cookies' que emmagatzemen i recuperen informació quan navegues. Aquestes galetes són tècniques per reconèixer-te com a usuari i d'anàlisis per obtenir informació anònima sobre hàbits de navegació per estadístiques per millorar. Visita la politica de Cookies.