A l’aguait suma una nova xarxa social als canals per fer arribar la informació local als veïns d’El Prat de Llobregat: i s’afegeix a Bluesky, la xarxa social de missatges curts que ha guanyat pes últimament com a alternativa a l’X d’Elon Musk (abans Twitter). Tanmateix, A l’aguait mantindrà el seu perfil d’X actiu i en contínua actualització com fins ara
La xarxa social Bluesky, que ja acumula a hores d’ara més de 27 milions d’usuaris a tot el món, funciona de manera similar a X: permet publicar-hi contingut i que els usuaris reaccionin i interactuïn d’acord amb les publicacions.
L’adquisició de Twitter per part de Musk i la seva degradació en transformar-la en X ha fet que molts usuaris s’hagin sentit decebuts pels canvis i acusin el nou propietari d’utilitzar-la amb finalitats polítiques particulars i d’obstaculitzar la lliure circulació dels missatges introduïts amb la intervenció tendenciosa de certes funcions dels seus algoritmes.
L’abandó de X ha esdevingut una fugida cap a Bluesky, una xarxa fundada per Jack Dorsey, el creador original de Twitter, que promet mantenir i potenciar les virtuts de la xarxa de l’ocellet blau, preservar la no-intervenció de l’algoritme en l’esbiaixament de la selecció i transmissió dels missatges, i vigilar que s’hi practiqui la moderació i el manteniment de la plataforma d’acord amb els paràmetres informatius i socials que havien distingit Twitter com a espai cívic de relació.
Segueix aquí el nou perfil de A l’aguait a Bluesky.