Iberia i Swisport s’han quedat fora del servei en terra prestat a tercers (handling) de l‘aeroport d’El Prat. que agrupa, entre d’altres tasques, l’assistència d’equipatges, operacions en pista i assistència en càrrega i correu entre la terminal i l’avió. El consell d’administració d’Aena va resoldre dilluns el concurs públic. Els beneficiaris de la nova licitació d’Iberia seran Aviapartner, Mezies i Groundforce. Aquesta darrera és l’única que repeteix respecte l’actualitat.
Iberia mostra perplexitat amb Aena per la pèrdua de la licitació
Després d’aquesta adjudicacions Ibèria ha anunciat que iniciarà els tràmits necessaris per a la revisió de les puntuacions del concurs aeroportuari. La companyia ha mostrat la seva «perplexitat» amb Aena per la resolució i en un comunicat lamenta que aquestes adjudicacions no s’hagin produït a pesar que els índexs de puntualitat han estat superiors al 99,5%. A més, destaca que l’oferta econòmica d’Ibèria Airport Services en tots aquests aeroports incloïa descomptes «substancialment superiors als de l’anterior concurs», en el qual Ibèria va obtenir una llicència en tots ells.
No obstant això, Ibèria al conjunt de l’estat també fa el que es diu autohandling en un 35% dels seus serveis, dels quals el 27% el presta al grup IAG (al qual pertany juntament amb British Airways, Vueling, Aer Lingus i Level) i un 8% l’ofereix a tercers, segons les xifres d’Aena.
Les noves llicències entraran en vigor en 2024
Groundforce, l’operador de handling del grup Globalia, ha estat un dels grans vencedors en el major concurs d’assignació de llicències d’assistència en terra de la història del gestor aeroportuari de l’estat espanyol.
El sindicat CCOO ha lamentat en un comunicat que les principals beneficiaries al conjunt de l’estat haguin estat empreses de capital internacional a les que qualifiquen «d’alt risc».