El president d’AENA Maurici Lucena ha anunciat que a partir del setembre es reunirà amb institucions i entitats econòmiques, entre elles l’ajuntament del Prat, per a parlar de l’ampliació de l’aeroport del Prat. En una entrevista a “La Vanguardia”, Lucena, que anteriorment havia estat portaveu del PSC i coordinador al PSOE, no ha concretat quines propostes té AENA per a l’ampliació de la capacitat, però ha afirmat que la llei els permet intensificar la freqüència d’operacions a l’aeroport del Prat, de les 78 per hora actuals als 90. Tal i com vam informar al Prat Llibertari, el 2026 entraria en funcionament una nova terminal satèl·lit. De les declaracions de Lucena es desprèn que les seves preocupacions a l’hora d’enfocar aquestes trobades amb els ajuntaments afectats estan centrades en les molèsties del soroll als habitants, sense fer cap referència a l’impacte sobre el medi ambient.
Posteriorment, La Vanguardia va publicar una entrevista a l’alcalde del Prat Lluís Mijoler, que va afirmar que “no cedirà” a les demandes de major capacitat de l’aeroport que suposin més soroll als veïns, i ha proposat que, en canvi, s’ampliï l’ús de l’aeroport de Girona. A una pregunta que feia referència a possibles indemnitzacions cap als municipis afectats, ha respost que “no es tracta d’indemnitzar, hi ha coses que no es paguen amb diners. El medi ambient o el benestar dels veïns no es paga amb diners”. No obstant, cal no oblidar que la major ampliació de l’aeroport es va realitzar en el marc del Pla Delta, un conveni de cooperació entre l’ajuntament del Prat, l’Estat i la Generalitat, en què bàsicament es van acordar certes mesures compensatòries a costa de l’ampliació de les infraestructures i el desviament del riu, que en gran part no s’han aplicat.
.