Aena, l’ens publicoprivat que gestiona els aeroports catalans i espanyols que presideix el exparlamentari del PSC-PSOE, Maurici Lucena, tornà a ser font de polèmica amb referència a l’aeroport del Prat. Aquest cop però, el protagonista no ha estat pas les intencions d’AENA d’ampliar la 3a pista a costa dels espais protegits, sinó la no protecció dels drets lingüístics al seu recinte del Prat.
Segons informa el digital elMón un usuari de l’aeroport del Prat ha denunciat a través de les xarxes socials que AENA ha exclòs el català de l’atenció al client quan una persona s’hi ha dirigit en aquest idioma oficial fent ús del dret a expressar-se en la seva llengua.
El filòleg Jordi de Bofarull ha explicat que AENA “no accepta que des de l’aeroport de Barcelona els clients els adrecin correus en català”. La resposta de la companyia va ser la següent “Le informamos de que este servicio está disponible en los siguientes idiomas: Español e inglés: lamentamos las molestias ocasionadas y le rogamos que para poder atender su consulta de manera correcta, nos la envie en uno de estos idiomas”. Segons elMon l’intent d’obtenir la versió d’AENA no ha tingut resposta.
L’aeroport del Prat ja ha estat escenari d’altres polèmiques amb relació a l’ús del català per parts dels seus usuaris, la darrera de les quals, a principis de l’any passat pel cas d’un cas d’abús de dos guàrdies civils a un home amb càncer perquè els parlava en català.