L’AMB ampliarà i generalitzarà el servei de parades intermèdies a demanda del Nitbus. El servei arribarà a 16 línies nocturnes i 17 municipis. L’objectiu és vetllar principalment pels col·lectius més vulnerables, les dones i els menors.
“La potència d’aquesta nova mesura radica en el fet que passem d’oferir el servei en trams acotats d’algunes línies i alguns municipis a fer-lo extensiu a tota la xarxa de Nitbus” explica el vicepresident de Mobilitat Carlos Cordón.
El inclourà a 16 línies nocturnes: N1, N2, N3, N6, N8, N9, N11, N12, N13, N14, N15, N16, N17, N18, N19 i N20. Els municipis beneficiats per la mesura seran Badalona, Barcelona, Montgat, Montcada i Reixac, Tiana, Viladecans, Gavà, Castelldefels, Sant Joan Despí, Sant Just Desvern, Esplugues de Llobregat, Santa Coloma de Gramenet, Sant Adrià de Besòs, Sant Feliu de Llobregat, Cornellà de Llobregat, Sant Boi de Llobregat i El Prat de Llobregat.
Com funcionarà la parada a demanda?
El sistema de funcionament requereix que la persona que vulgui sol·licitar una parada intermèdia avisi al conductor del lloc aproximat on vol que faci la parada. Aquesta parada però, haurà d’estar dintre de la ruta programada del Nitbus.
Amb aquesta informació, el conductor podrà decidir del lloc més segur de la zona per fer la parada. Dintre d’aquests marges de seguretat, es tindrà en compte que la persona usuària pugui baixar per la porta de davant i que l’autobús es pugui apropar a la vorera o en un pas de vianants.
L’objectiu: millorar la seguretat del Nitbus
Actualment, segons una enquesta de l’AMB per avaluar la percepció de seguretat dels usuaris del Nitbus, “el 13 % de les persones enquestades se senten insegures durant els desplaçaments nocturns. En el cas de les dones i els menors de 21 anys, aquest percentatge s’incrementa fins al 17 % i el 24 %, respectivament. En el 25 % dels casos, aquesta percepció es produeix en baixar de l’autobús i durant el trajecte posterior.”
És per aquest motiu que l’AMB ha ampliat aquest servei sobretot per millorar la protecció de les persones més vulnerables i preveu en un futur incorporar noves línies.