«El Sindicat Federal Ferroviari de la CGT ha convocat una nova vaga a Renfe i a Adif per aquest dimecres que vinent, 31 d’octubre, des de la mitjanit fins a les 23.00 hores»
A conseqüències del fracàs de les negociacions amb la patronal de Renfe i Adif, la Confederació General del Treball (CGT) ha convocat una vaga de trens què afectarà entre altres al servei de Rodalies de Renfe què dona servei al Prat de Llobregat. El Ministeri espanyol de Fomento ha decretat uns serveis mínims per Rodalies del 66% entre les 6.00 i les 9.30 hores, i entre les 17.00 i les 20.30 del dimecres, mentre que durant la resta de la jornada prestarà un 33%.
En aquesta ocasió, es reivindica la jornada laboral de 37,5 hores setmanals i es protesta “contra la privatització i liberalització del sector“, així com per la destrucció d’ocupació en el sector ferroviari.
L’organització sindical denuncia la supressió de freqüències en els serveis, ja sigui per falta de persones o material, avaries, retards o deterioració de les infraestructures, la qual cosa suposa una pèrdua en la qualitat del servei prestat per Renfe Viatgers.
Aquesta nova convocatòria es produeix en un moment amb novetats quant a la liberalització del transport estatal de viatgers per ferrocarril, amb notícies sobre el vistiplau de la CNMC al projecte de Intermodalidad de Llevant per operar entre Madrid i Montpeller o l’anunci de Arriva Spain Rail per operar una línia ferroviària internacional entre La Corunya i Porto en 2019.
També assenyala el sindicat “la previsible privatització de 12.000 quilòmetres de vies” per valor de 322 milions d’euros, sense que es “garanteixi adequadament un manteniment correcte o la seguretat”.
Finalment, l’organització sindical argumenta que la reducció de la jornada de les 40 hores setmanals actuals a les 37,5 hores suposaria un augment de l’ocupació jove i el rejoveniment de les plantilles, l’edat mitjana de les quals se situa ara mateix entorn dels 55 anys.
L’estat d’abandonament de l’Estació del Prat fa palesa la manca d’inversió a Rodalies i contrasta amb l’aposta per l’AVE
La falta d’inversió a Rodalies es fa fent palesa en l’estat d’abandonament de l’estació de la Renfe del Prat de Llobregat, on són recurrents les escales mecàniques fora de servei, portes espatllades, o la presència nombroses goteres entre altres incidències. Aquesta falta d’inversió contrasta vivament amb el malbaratament què va suposar l’estació de l’AVE del Prat, i l’aposta per invertir els recursos disponibles cap a l’AVE. Extrem que ha convertit l’Estat Espanyol en el segon país del món amb una xarxa més extensa en termes absoluts, amb actualment uns 2.500 quilòmetres de vies de ferrocarril d’alta velocitat (només per darrere dels 11.000 quilòmetres amb què explica Xina, el país de les magnituds sempre desproporcionades), segons les dades de la Unió Internacional del Ferrocarril (UIC). El passat mes de juny en un demoledor informe, el Tribunal de Comptes europeu va concloure sobre l’AVE què un projecte molt car, polític i sense passatgers.
.