x ATC Press

La Confederació General del Treball (CGT) ha fet una crida als ciutadans, comitès d’empresa i sindicats del sector aeri, aeroportuari i ferroviari, a participar en properes mobilitzacions en contra de la privatització d’AENA i la liberalització del sector ferroviari. Ahir és van dur a terme una sèrie de concentracions als aeroports de Barcelona-El Prat, Màlaga i Gran Canària, prèvia a la manifestació que se celebrarà, a Madrid, el 18 d’octubre. A l’aeroport de Gando les concentracions tindran lloc els dies 8, 15, 22 i 29 entre les 12:00 i 15:00 hores.
CGT-AENA ha fet coincidir la concentració del 8 d’octubre amb la jornada en la qual acaba el termini per a la formalització d’ofertes “per constituir el nucli dur que es quedarà amb el 21 ℅ d’AENA”. La valoració d’AENA per aquests socis capitalistes, assenyala, “incidirà en el preu final de sortida a Borsa de l’altre 28 % privatitzat per al tram minorista”.
L’organització sindical posa èmfasi en la rebaixa en les condicions de permanència com a accionista de confiança de el “nucli dur”, i indica que Enaire ha passat d’exigir tres anys de permanència inicialment a només un any en el moment actual, per la qual cosa es pregunta si “els inversors tenen por a un possible canvi de govern a Espanya i si han forçat a Enaire a rebaixar les condicions”.
La venda parcial d’AENA, segons CGT, “és un frau a esquena de la societat” i “un espoli al patrimoni públic” i afirma que suposarà “una pujada de taxes i una disminució dels estàndards de qualitat i seguretat operacional”. Encara que la Comissió Nacional dels Mercats i la Competència (CNMC) ha aprovat la proposta d’AENA de congelació de les seves tarifes aeroportuàries per 2015, adverteix al mateix temps que el manteniment de les mateixes fins a 2025 implicaria “un risc de dèficit excessiu”, afegeix el sindicat.
CGT recorda que la privatització de la xarxa aeroportuària ha estat rebutjada per tots els grups parlamentaris amb representació al Congrés, a excepció del PP, i els governs de diverses comunitats autònomes, per la qual cosa insta al Govern de l’Estat al fet que es replantegi, “per l’interès públic”, les últimes decisions preses pel Ministeri de Foment i “recondueixi” als sectors aeri i ferroviari “cap a un model públic, fort, i basat en l’interès ciutadà i en la seguretat operacional”.