Les aturades parcial de busos convocada per aquest mes de maig a Barcelona pel sindicat majoritari ACTUB i dos dels minoritaris, el SIT i l’ACAT, han estat desconvocades, segons ha informat Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) i han confirmat els sindicats. Així, aquest dimecres ja no hi haurà les aturades inicialment previstes entre el 15 al 19 i del 22 al 26 de maig.
Els treballadors reclamen “la retribució de diversos permisos” que havien acordat en les negociacions de l’octubre de l’any passat m,entre denuncien que l’empresa incompleix alguns dels punts del conveni col·lectiu signat fa sis mesos, tot i que TMB ho desmenteix i recorden que dos dels sindicats que han convocat la vaga no van signar el conveni col·lectiu. Els convocants en un comunicat, afirmen que l’empresa no els concedeix permisos no retribuïts, “tot i que l’únic condicionant que estableix el conveni és no utilitzar aquestes llicències per allargar vacances”. A banda, també assenyalen que no se’ls permet demanar permisos retribuïts per intervencions mèdiques a ambulatori perquè “s’exigeix que el justificant mèdic posi ambulatori major o menor amb repòs de 48 hores”.
La vaga de dijous, es manté
Si bé les aturades parcials s’han anul·lat, la CGT, CCOO i la UGT han convocat una vaga el dia 18 de maig amb una durada de 24h i que previsiblement tindrà més seguiment.. Aquesta protesta s’emmarca dins d’una campanya estatal impulsada per la Plataforma per a la Jubilació als 60 anys dels conductors professionals i de la campanya, també estatal, per l’aplicació dels coeficients reductors a l’edat de jubilació de professions de risc per la salut.
Els serveis mínims establerts seran del 40% de 6:30 a 9:30 del matí i de quatre a vuit de la tarda. La resta del dia quedaran fixats en el 20%.
La CGT es querella contra TMB per presumptes irregularitats en els contractes menors
Des de la CGT han comunicat igualment que interposaran una querella criminal contra els responsables de TMB després de recopilar i analitzar parcialment les dades públiques dels contractes menors efectuats per les operadores de bus i metro en els últims 5 anys.
Des del sindicat denuncien indicis d’un ús abusiu i irregular consentit en el temps de contractació pública a través de contractes menors. I un fraccionament de contractes. Segons la CGT haurien d’haver contractat conjuntament i s’han utilitzat per afavorir interessos de tercers.