Desprès de …(atenció a la dada) 229 dies espatllades, sembla que avui per fi han començat a arreglar les escales mecàniques de l’estació de Rodalies del Prat.
La falta d’inversió a Rodalies es fa ben palesa en l’estat d’abandonament que presenta actualment l’estació de la Renfe del Prat de Llobregat, on són habituals rètols de fora de servei, portes espatllades o la presència nombroses goteres i desperfectes, entre altres incidències.
Aquesta manca d’inversió contrasta vivament amb el malbaratament què va suposar l’estació de l’AVE del Prat, i l’aposta per invertir els recursos disponibles donant prioritat a l’AVE. Extrem que ha convertit l’Estat Espanyol en el segon país del món amb una xarxa més extensa en termes absoluts, amb actualment uns 2.500 quilòmetres de vies de ferrocarril d’alta velocitat (només per darrere dels 11.000 quilòmetres de la Xina, un país de magnituds sempre desproporcionades), segons les dades de la Unió Internacional del Ferrocarril (UIC).
El passat mes de juny en un demolidor informe, el Tribunal de Comptes europeu va concloure sobre l’AVE què és un projecte molt “car, polític i sense passatgers“.