«Els metges van témer per la vida d’un empleat de seguretat destinat a la Terminal de Càrrega de l’Aeroport del Prat que aquest diumenge passat va ser envestit per la plataforma giratòria d’un dels carretons que transporten la mercaderia que viatja en els avions. Els treballadors es queixen del material envellit i han denunciat les condicions de seguretat en les quals es veuen obligats a treballar».
x Diari del Treball
Dos operaris treballant a Swissport amb una carretilla elevadora a una foto cedida per la secció sindical de la CNT a SwissportLa Inspecció de Treball revisarà aquest dimarts 29 de maig les instal·lacions de la Terminal de Càrrega de l’Aeroport del Prat on diumenge passat va haver-hi un accident laboral que va provocar ferides molt greus a dos treballadors. Un d’ells, un dels empleats de seguretat de la companyia contractada per Swissport –una de les empreses de hàndling que operen a l’aeroport–, segons han explicat portaveus sindicals, «ha perdut segur ja una cama i molt probablement l’altra». Fins i tot, ha afegit, «els metges en algun moment van témer per la seva vida». El segon ferit és un treballador d’una altra de les empreses de hàndling de la Terminal, que també ha patit fractura de tíbia i peroné en una de les cames. Tots dos van quedar ingressats a l’Hospital de Bellvitge.
L’accident es va produir quan un carretó amb una plataforma giratòria per poder encara millor les operacions de càrrega i descàrrega dels avions va arribar a la citada terminal i la plataforma, que hauria d’estar fixa, va girar, atrapant els dos treballadors a l’alçada de les cames amb les barres metàl·liques de la Terminal de Càrrega.
Els treballadors feia temps que denunciava a les empreses afectades «les deficients condicions de treball en què es fa la manipulació de materials i productes pesants», segons ha explicat CCOO en una nota feta pública avui. Manuel Caro, responsable de Coordinació Aeroportuària per aquest sindicat, ha explicat que «la plataforma havia d’estar fixada i va arribar girada. Cal veure si venia solta o es va deixar anar en girar el carretó».
Caro ha descartat que l’accident hagi estat causat per un error humà i ha assegurat que «treballem amb un material molt envellit. Cada cop que hi ha una nova adjudicació, la nova empresa hereta tot el que tenia l’anterior i hi ha maquinària que té més de vint anys». Aquesta circumstància, ha afegit Caro, «els treballadors de Swissport ja l’havien denunciada en diverses ocasions».
El sindicat exigeix a la Inspecció de Treball que «es prenguin les mesures correctores perquè la prevenció assoleixi els estàndards mínims exigibles» i que determinin les responsabilitats que corresponguin. I assegura en la nota feta pública sobre l’accident que «el fet que uns treballadors preguin mal, que perdin la seva salut per treballar, és producte de les deficiències en prevenció».