«Al capdavant de l’Ajuntament de Gavà, Raquel Sánchez, va ser assenyalada per promocionar el creixement urbanístic i amenaçar el darrer connector biològic entre el Garraf i el delta del Llobregat. I pel seu suport a l’ampliació de l’aeroport del Prat, condicionat a la limitació del soroll dels avions a Gavà Mar».
El nomenament com a ministra de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana de Raquel Sánchez, l’alcaldessa de Gavà fins diumenge passat, ha generat diverses valoracions entre els grups ecologistes i les plataformes veïnals de defensa del territori. El seu nomenament com a ministra no ha estat precisament valorat com una bona notícia per els activistes per a la conservació del delta del Llobregat, i assenyalen la nova ministra per les “conseqüències nefastes de les polítiques impulsades pel consistori gavanenc basades en el creixement, l’especulació del sol i la destrucció dels espais naturals“.
Un dels projectes més qüestionats impulsat per Raquel Sánchez ha estat el Pla Ponent, un projecte urbanístic que amenaça amb acabar amb el el darrer connector biològic que encara existeix entre la muntanya i la plana del delta del Llobregat, que restaria definitivament aïllat de la muntanya i dels espais forestals per una barrera infranquejable de ciment i quitrà, des de Castelldefels fins a Sant Boi.
Per la Plataforma Salvem el Calamot-Aturem el Pla de Ponent, opositora al citat projecte urbanístic, Sánchez durant el seu mandat al capdavant del consistori de Gavà s’ha caracteritzat per menystenir les peticions ciutadanes per celebrar una consulta popular sobre la qüestió, i travar complicitats amb promotors immobiliaris com Vertix o Kronos Homes.
La gota que ha fet vessar el vas de la indignació ecologista amb Raquel Sánchez, ha estat la seva posició pública mostrada davant del projecte d’Aena , condicionant el seu suport a l’ampliació de l’aeroport del Prat, i la conseqüent desaparició de la Ricarda associada, a la limitació del soroll dels avions a Gavà Mar.
.