Contacte
Dijous, març 23, 2023
No Result
Veure tots els resultats
A l'aguait
  • Actualitat
    • Política
    • Llibertats i drets civils
    • Cultura i societat
    • Drets socials
    • Economia i laboral
    • Medi ambient
  • Agenda
  • La memòria de la gent del fang
    • Tal dia com avui
    • Ruta historica anarquisme al Prat
  • Opinió
  • Mèdia
    • La vinyeta
    • Agitprop Pratenc
    • Video
  • Actualitat
    • Política
    • Llibertats i drets civils
    • Cultura i societat
    • Drets socials
    • Economia i laboral
    • Medi ambient
  • Agenda
  • La memòria de la gent del fang
    • Tal dia com avui
    • Ruta historica anarquisme al Prat
  • Opinió
  • Mèdia
    • La vinyeta
    • Agitprop Pratenc
    • Video
No Result
Veure tots els resultats
A l'aguait
No Result
Veure tots els resultats
Home Actualitat

Ecologistes qualifiquen de “cortina de fum mediàtic” la proposta d’una pista al mar en terrenys inclosos a la ZEPA marina 513

per Redaccio
15/02/2023
en Actualitat, Destacats
0
Ecologistes qualifiquen de “cortina de fum mediàtic” la proposta d’una pista al mar en terrenys inclosos a la ZEPA marina 513
0
SHARES
42
VIEWS
FacebookTwitterWhatsApp

L’ampliació de l’aeroport d’El Prat va ser un dels punts claus per aconseguir tancar l’acord entre ERC i el PSC per als pressupostos catalans del 2023. Encara que el text final que van acordar no menciona l’ampliació de la tercera pista que reclamava Aena, sinó que és molt més ambigu i només parla de fer que la infraestructura “guanyi capacitat“. El pacte, doncs, implica que es reactivi el projecte ara per ara aturat pel govern espanyol, però no concreta de quina manera.

Això reobre de nou el debat i planteja reobrir opcions que semblaven avui descartades, com ara construir una pista sobre el mar.

Pel que fa a la possible ampliació de l’aeroport amb una pista flotant sobre el mar, que el Govern diu voler estudiar, Daniel Prado, de la plataforma Zeroport ha replicat que la publicació de la noticia te més altaveu mediàtic que no pas de futur realista. “No té cap sentit ni viabilitat, i són cortines de fum que llancen per mantenir viu un debat obsolet i sobre el qual la població de Catalunya ja s’ha manifestat“, va afirmar en referència a la mobilització contra l’ampliació de la infraestructura aeroportuària el setembre de 2020.

Jose Garcia, vicepresident de Depana, es manifesta igualment en uns termes semblants al del representant de Zeroport. “És un globus sonda més que llencen a l’opinió pública utilitzant determinats medis de premsa afins […] cerquen que els seus plantejaments sobre la necessitat d’ampliar l’aeroport vagin calant a poc a poc“. La proposta afegeix Garcia, “inclús podria ser utilitzada en posteriors estudis amb el maquiavèl·lic objectiu de fer bona la d’AENA.”

L’any 2006 el govern català, malgrat els seus inicials plantejaments per protegir el corredor litoral i el front marí de les reserves naturals del Delta, finalment se’n va desdir, deixant fora el litoral de les zones protegides precisament per no entorpir una possible pista sobre el mar. En la redacció final de la proposta totes dues zones van quedar-hi excloses.

Nou anys després però, l’any 2015 i a requeriment de la Comissió Europea, l’Estat Espanyol va acabar per incloure aquest tram de litoral en les zones protegides, per la qual cosa el terrenys afectats per una possible quarta pista sobre el mar van passar a convertir-se en l’actual ZEPA marina 513. Tot el litoral entre la Murtra i l’espigó del Port està inclòs en aquesta citada zona ZEPA marina i constitueix una de les zones més rellevants per a l’alimentació d’espècies com per exemple la Pardela Balear, au endèmica d’aquestes illes que es troba actualment en greu perill d’extinció.

El mateix president del gestor aeroportuari Aena, Maurici Lucena, va assegurar en una entrevista a Catalunya Ràdio l’any 2019 que aquesta alternativa no era “viable“, després que el president de Fira de Barcelona, Pau Relat, defensés la pista sobre el mar com una opció a estudiar.

En el seu moment, un altre dels actors implicats, l’Ajuntament del Prat de Llobregat, també va rebutjar aleshores aquesta construcció, que va titllar d'”agressió territorial“.

 

____________________________________________________________________________________________________

 

Informació relacionada:

ERC sucumbeix a les pretensions del PSC amb l’aeroport, el Hard Rock i el Quart Cinturó

L’estat francès prohibeix els vols interiors curts que tenen alternativa amb tren

Aena inverteix 98.500 euros en una agència de comunicació per promoure els seus interessos davant l’opinió pública

 

La comissió de Foment sobre l’aeroport reapareix per reivindicar-se però sense voler desvetllar cap novetat

Tags: Ampliació aeroportDEPANAZeroport
Redaccio

Redaccio

Següent publicació
Tal dia com avui de 1936 a El Prat el Front d’Esquerres va imposar-se a les eleccions legislatives

Tal dia com avui de 1936 a El Prat el Front d'Esquerres va imposar-se a les eleccions legislatives

  • Contacte
  • Qui Som?
  • Política de Cookies

No Result
Veure tots els resultats
  • Actualitat
    • Política
    • Llibertats i drets civils
    • Cultura i societat
    • Drets socials
    • Economia i laboral
    • Medi ambient
  • Agenda
  • La memòria de la gent del fang
    • Tal dia com avui
    • Ruta historica anarquisme al Prat
  • Opinió
  • Mèdia
    • La vinyeta
    • Agitprop Pratenc
    • Video

Aquest lloc web utilitza 'cookies' que emmagatzemen i recuperen informació quan navegues. Aquestes galetes són tècniques per reconèixer-te com a usuari i d'anàlisis per obtenir informació anònima sobre hàbits de navegació per estadístiques per millorar. Visita la politica de Cookies.