«Aquest mateix divendres, la signatura de serveis fa efectiu el ERO en marxa després de no arribar a un acord amb Nissan perquè readmeti als seus treballadors».
«320 treballadors d’Acciona han subscrit un burofax en el qual comuniquen al comitè d’empresa la “pèrdua de confiança” i afirmen “no sentir-se representats”».
x LaRepública.cat
El Col·lectiu Ronda presentarà una demanda per reclamar l’existència de successió d’empresa si Nissan assumeix internament la logística que abans feien els treballadors de l’empresa subcontractada Acciona. Després que les multinacionals no arribessin a un acord per firmar un nou contracte mercantil, el fabricant va explicar públicament que internalitzaria els serveis logístics. L’anunci va arribar l’endemà que fracassessin les negociacions per evitar l’ERO de 500 persones de l’empresa subcontractada, iniciat després que es trenqués el contracte entre Acciona i Nissan.
El despatx, ja ha interposat una demanda per cessió il·legal en nom de 300 treballadors subcontractats contra l’automobilística, que tancarà les fàbriques a finals del 2021.
En el mateix comunicat, el Col·lectiu Ronda ha anunciat que 320 treballadors d’Acciona han subscrit un burofax en el qual comuniquen al comitè d’empresa la “pèrdua de confiança” i afirmen “no sentir-se representats” durant el període de consultes de l’ERO, que va acabar divendres de matinada. A més, comuniquen que “no autoritzen” el comitè perquè interposin “cap demanda d’impugnació de l’acomiadament col·lectiu” en nom de la plantilla i “ni molt menys arribin a acords en el nostre nom”.
Un dels membres del comitè que dona suport a l’estratègia del despatx, Juanma Seco, argumenta la ruptura amb el comitè afirmant que “en aquesta taula de negociació s’imposava amb més força el compromís de pau social aconseguit per aquestes mateixes Federacions en el marc de l’acord subscrit a Nissan que els legítims interessos de la plantilla d’Acciona”.
L’empresa multiservei té 15 dies des que es va acabar el període de consultes per executar els acomiadaments i encara no ho ha fet. Per aquest motiu, Seco apunta que “encara hi ha la possibilitat d’entesa entre Acciona i Nissan” i insta les administracions a “implicar-se amb força i determinació”. El sector de la plantilla que representa el despatx d’advocats té previst concentrar-se aquest divendres davant el Departament de Treball a les 9h30 i el pròxim 5 d’octubre a la porta de la fàbrica de Nissan a la Zona Franca. Dilluns passat hi va haver una concentració convocada pel comitè d’empresa en aquest mateix punt, que va bloquejar durant dues hores l’entrada de la planta. Segons el calendari de protestes previstes pel comitè, a qui els representats pel despatx diuen retirar la confiança, aquest divendres els treballadors d’Acciona estan convocats a la delegació del govern espanyol a Catalunya a les 11h00.La reacció de NissanPer la seva banda, Nissan ha atribuït l’origen del “conflicte” d’Acciona amb els seus empleats a la decisió de l’empresa de trencar de manera anticipada del contracte amb la multinacional japonesa el passat 10 d’agost. “Aquesta decisió unilateral ha obert un conflicte amb conseqüències molt perjudicials, tant pels seus treballadors com per Nissan”, han manifestat fonts de l’empresa. La companyia ha assegurat haver intentat arribar a “punts de trobada” amb la direcció d’Acciona per buscar una solució. Així mateix, ha afirmat haver ofert la possibilitat de subscriure un nou contracte fins al 31 de desembre de 2021, una proposta que, segons afirmen, ha estat rebutjada per la direcció d’Acciona.
____________________________________________________________
La lluita de Nissan en l’horitzó col·lectiu
Article publicat originalment a La República amb informació d’Agències