El comitè d’empresa de Seat demana suport institucional per aconseguir l’assignació per part de la multinacional Volkswagen de la fabricació de motors elèctrics a la planta de Seat Componentes al Prat de Llobregat (l’antiga Gearbox), davant la por a la hipòtesis d’un futur tancament al Prat si no s’acaba de concretar aquest encàrrec. Així mateix, eIs representants dels treballadors constrenyen al govern espanyol a incloure “salvaguardes” per a evitar futures “deslocalitzacions de la producció”.
Els representants sindicals van traslladar aquest passat dijous aquests precs a Yolanda Díaz durant la reunió que van mantenir amb la ministre espanyola de Treball i Economia, aprofitant la seva visita a les instal·lacions de Seat a Martorell.
El president del comitè, Matías Carnero, va explicar igualment a Efe que existeix “preocupació” davant la possibilitat que el consorci alemany, al qual pertany Seat, adjudiqui a una planta de Hongria la fabricació dels motors dels cotxes elèctrics que s’acoblaran a Martorell i a Pamplona.
L’empresa Seat Components es dedica actualment a produir caixes de canvi, un element que perd rellevància en els nous cotxes elèctrics en ser substituït per un sistema de transmissió contínua d’una sola marxa. En l’actualitat hi treballen unes 1.200 persones, entre les quals coincideix aquests dies “la intranquil·litat” pel seu futur.
La indústria d’automoció va perdre 10.000 empleats el 2021
El sector de l’automòbil perd força cada any que passa a l’estat espanyol: el 2021 va perdre 10.000 empleats. A més de molts altres factors, també hi ha l’impacte de les aturades forçades davant la falta de xips en la producció. La indústria d’automoció va tancar l’any 2021 amb una retallada en les plantilles de 10.093 empleats, segons les últimes dades del registre oficial d’afiliats a la Seguretat Social.
Al desembre de l’any passat hi havia 146.576 treballadors en actiu inscrits a la Seguretat Social, la qual cosa suposa un descens de 10.093 treballadors, un 6,44% menys en relació amb el mateix mes de 2020.
Al conjunt de la nostra comarca les vendes automobilístiques han caigut un 11,2% en l’últim exercici, segons dades del Gremi del Motor. La marca més venuda al Baix Llobregat, ha sigut precisament Seat amb 2.229 matriculacions, el que representa el 24,17% del segment del mercat al Baix Llobregat.