Contacte
Divendres, març 24, 2023
No Result
Veure tots els resultats
A l'aguait
  • Actualitat
    • Política
    • Llibertats i drets civils
    • Cultura i societat
    • Drets socials
    • Economia i laboral
    • Medi ambient
  • Agenda
  • La memòria de la gent del fang
    • Tal dia com avui
    • Ruta historica anarquisme al Prat
  • Opinió
  • Mèdia
    • La vinyeta
    • Agitprop Pratenc
    • Video
  • Actualitat
    • Política
    • Llibertats i drets civils
    • Cultura i societat
    • Drets socials
    • Economia i laboral
    • Medi ambient
  • Agenda
  • La memòria de la gent del fang
    • Tal dia com avui
    • Ruta historica anarquisme al Prat
  • Opinió
  • Mèdia
    • La vinyeta
    • Agitprop Pratenc
    • Video
No Result
Veure tots els resultats
A l'aguait
No Result
Veure tots els resultats
Home Actualitat

El conflicte laboral torna a amenaçar Nissan un any abans del tancament

per elpratllibertari.cat
17/12/2020
en Actualitat, Economia i laboral
0
0
SHARES
1
VIEWS
FacebookTwitterWhatsApp

«El comitè d’empresa de la planta de Zona Franca rebutja el treball addicional en dissabtes i demana a la plantilla el boicot a les hores extraordinàries».

x Coche Global

El compte enrere per al tancament de les tres fàbriques que Nissan te Principat està a punt d’entrar en els darrers 12 mesos, i ho farà amb l’amenaça d’obertura d’un nou conflicte laboral. La tensió entre la direcció de la companyia i els sindicats, que ja va estar roent durant la negociació del ERO que va acabar amb un acord a l’agost, ha tornat de nou davant a intenció de l’empresa d’accelerar la producció.

L’acord signat entre el comitè d’empresa i la direcció de Nissan Motor Ibèrica encapçalada per Frank Torres establia l’ajornament del tancament de les fàbriques fins a final de 2021, encara que també preveia sortides de treballadors de la companyia en els mesos previs davant el previsible excedent de plantilla. Però la situació, de moment, ha canviat després de diversos mesos en què la producció no aconseguia enlairar-se per l’absència dels 500 empleats que van ser acomiadats del proveïdor logístic Acciona Facility Services.

Rebuig al treball en dissabte

Finalment, la producció de la fàbrica de Nissan de Zona Franca s’ha anat incrementant gràcies a l’entrada d’uns 120 empleats externs i a la recol·locació de personal de la pròpia empresa per a assumir les tasques logístiques de preparació dels components per a la línia de muntatge. Al novembre, la planta de Nissan va fabricar 1.124 unitats de la ‘pick up’ Navara, a les quals se suma la producció de la furgoneta elèctrica e-NV200.

La direcció de Nissan ha plantejat al comitè la necessitat d’activar el mecanisme intern de flexibilitat per a convocar torns de treball addicionals en dissabtes per a donar sortida a algunes comandes que corren pressa, segons expliquen fonts sindicals. “Des del Comitè d’Empresa no podem permetre la realització de dissabtes productius en una empresa que ens deixarà al carrer en tot just un any, amb l’amenaça d’un possible descens en produccions que pugui deixar precipitadament sense treball a companys abans de finalitzar aquest any previst i davant un futur incert sense una reindustrialització concreta“, indiquen els sindicats en una nota enviada als 3.000 empleats de la signatura.

Protesta dels treballadors de Nissan subcontractats a Acciona durant el passat mes d’agost

Davant la negativa del comitè a l’activació del treball en dissabtes, l’empresa ha decidit temptar als treballadors oferint-los la realització d’hores extres de manera voluntària per a cobrir aquests torns urgents. Aquest intent de l’empresa de saltar-se el comitè ha reactivat el conflicte laboral en demanar els sindicats a la plantilla el boicot a les hores extres.

Desconfiança del pla de producció

“Els treballadors de Nissan no tenim un futur assegurat, no tenim la concreció que ens mantindran en el nostre lloc de treball fins a l’últim dia, no tenim definida una reindustrialització per a quan Nissan deixi de produir a les nostres fàbriques”, adverteix el comitè.

La multinacional ha presentat al comitè un pla de producció que cobreix tot l’any 2021, tal com estableix l’acord de tancament i del ERE per a acomiadar a 2.525 empleats. No obstant això, els sindicats desconfien a causa dels incompliments i al context de replegament industrial. “La història de Nissan ens diu que no podem confiar en una direcció que sempre s’ha ‘equivocat’ en les seves previsions”, lamenta el comitè.

 

Per saber-ne més:

CCOO, UGT i CGT demanen la nul·litat de l’ERO d’Acciona al TSJC

El Col·lectiu Ronda presentarà una demanda si Nissan assumeix internament la logística sense els treballadors d’Acciona

La lluita de Nissan en l’horitzó col·lectiu

 

 

Article publicat originalment al digital Coche Global

Tags: Conflictes laboralsNissan
elpratllibertari.cat

elpratllibertari.cat

Següent publicació

Marea Pensionista protagonitza la seva darrera mobilització del 2020 davant del CAP Ramona Via

  • Contacte
  • Qui Som?
  • Política de Cookies

No Result
Veure tots els resultats
  • Actualitat
    • Política
    • Llibertats i drets civils
    • Cultura i societat
    • Drets socials
    • Economia i laboral
    • Medi ambient
  • Agenda
  • La memòria de la gent del fang
    • Tal dia com avui
    • Ruta historica anarquisme al Prat
  • Opinió
  • Mèdia
    • La vinyeta
    • Agitprop Pratenc
    • Video

Aquest lloc web utilitza 'cookies' que emmagatzemen i recuperen informació quan navegues. Aquestes galetes són tècniques per reconèixer-te com a usuari i d'anàlisis per obtenir informació anònima sobre hàbits de navegació per estadístiques per millorar. Visita la politica de Cookies.