«L’executiu espanyol col·locarà a l’exportaveu del PSC-PSOE, i fins ara directiu del Banc Sabadell, Maurici Lucena al capdavant d’Aena per substituir a Jaime García-Legaz, del PP, que va ser nomenat l’octubre passat».
El Govern espanyol torna a posar una porta giratòria al capdavant de l’empresa aeroportuària AENA: L’Executiu del PSOE va anunciar que Maurici Lucena, directiu de Banc Sabadell, serà el nou president d’aquesta empresa, en la qual l’Estat Espanyol posseeix el 51% del capital social. Lucena, tercer home que presideix AENA en menys d’un any, va ser portaveu del PSC-PSOE en el Parlament català i assessor econòmic d’aquest partit, entre altres càrrecs polítics. Substitueix a Jaime García-Legalz, exsecretari d’Estat de Comerç i exdiputat del PP per Múrcia, que en el seu moment va substituir a José Manuel Vargas, un dels principals defensors i promotors de la privatització d’AENA.
Precisament Vargas, el president d’AENA encarregat de conduir tot el procès privatitzador, és un altre cas paradigmatic de portes giratòries. Nomès 40 dies desprès de dimitir a finals de l’any passat i deixar l’empresa immersa en un profund conflicte laboral, ja havia fitxat pel fons d’inversions nord-americà Rhône Group LLC, on actuà com a soci de la firma i membre del consell d’administració de la fusionada Fluindra. Casualment segons assenyala CGT, aquest fons gestiona empreses del Sector Aeri. Una cas que es repeteix.
CGT titlla la privatització d’AENA d’expoli
El novembre de l’any passat CGT va dirigir-se a diversos Grups Parlamentaris en el Congres dels Diputats per reclamar la fi de la política de portes giratòries al capdavant d’AENA, i reclamar què s’aclareixi, el que aquest sindicat titlla d’expoli. La CGT aixi mateix denuncia l’escandalós augment d’un 70% en el percentatge de la retribució accionarial, per unes accions adquirides a un terç del seu valor real en el moment de la seva posada a la venta per part del govern espanyol. En tot cas, a la llum de les xifres sobre el paper, amb un repartiment per dividend com el del present, en 4 anys l’Estat Espanyol hauría recaptat pràcticament el mateix import que va obtenir per la privatització del 49% d’Aena.
.