Contacte
Diumenge, maig 25, 2025
No Result
Veure tots els resultats
A l'aguait
  • Actualitat
    • Política
    • Llibertats i drets civils
    • Cultura i societat
    • Drets socials
    • Economia i laboral
    • Medi ambient
  • Agenda
  • La memòria de la gent del fang
    • Tal dia com avui
    • Ruta historica anarquisme al Prat
  • Opinió
  • Mèdia
    • La vinyeta
    • Agitprop Pratenc
    • Video
  • Actualitat
    • Política
    • Llibertats i drets civils
    • Cultura i societat
    • Drets socials
    • Economia i laboral
    • Medi ambient
  • Agenda
  • La memòria de la gent del fang
    • Tal dia com avui
    • Ruta historica anarquisme al Prat
  • Opinió
  • Mèdia
    • La vinyeta
    • Agitprop Pratenc
    • Video
No Result
Veure tots els resultats
No Result
Veure tots els resultats
  • Actualitat
  • Agenda
  • La memòria de la gent del fang
  • Opinió
  • Mèdia
Home Actualitat

El TSJC rebutja d’executar provisionalment la sentència que anul·la la ZBE perquè s’ha presentat la petició abans de temps

Segons el tribunal es va plantejar sense que hagués finalitzat el termini per recórrer la sentència

per Redaccio
08/05/2022
en Actualitat, Política
0
Cop de porta del TSJC a la zona de baixes emissions (ZBE) i a la seva anunciada extensió a l’Àrea Metropolitana
0
SHARES
96
VIEWS
FacebookTwitterWhatsApp

La sala contenciosa administrativa del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya (TSJC) ha rebutjat executar provisionalment la sentència anterior que anul·la la Zona de Baixes Emissions de Barcelona (ZBE) per un motiu processal. La petició d’execució de l’Associació Plataforma d’Afectats per les Restriccions Circulatòries s’ha presentat abans de temps perquè, segons el TSJC, es va plantejar sense que hagués finalitzat el termini per recórrer la sentència.

Aquest rebuig, afegeix el tribunal, no impedeix que es pugui tornar a presentar una petició d’execució provisional de la sentència en el moment oportú. A més, remarca que s’han dictat cinc sentències més en el mateix sentit en resposta a recursos amb el mateix objectiu.

 El vicepresident de Mobilitat, Transport i Sostenibilitat de l’AMB, Antoni Poveda, ha destacat que, d’aquesta manera, la ZBE Rondes BCN “segueix sent plenament vàlida mentre es preparen els recursos a la sentència del TSJC.”

La ZBE va entrar en vigor el gener de 2020 sense cap oposició política. Només el PP, C’s i BpC–el partit de Manuel Valls– es van abstenir.

Les ZBE s’estendran a tots els municipis de Catalunya de més de 20.000 habitants al 2025.

700.000€ dels fons europeus en joc per posar en marxa la ZBE a El Prat

El Prat rebrà 700.000 euros dels fons europeus Next Generation per posar en marxa la ZBE, que s’aplicarà al nucli urbà i deixarà fora els polígons industrials. “Ens donen uns diners molt importants per al projecte d’implantació de la ZBE: un sistema de càmeres, de software de reconeixement de matrícules… Té una complexitat tècnica i aquests fons són molt necessaris. La contaminació atmosfèrica no anirà enrere: ho avalen informes mèdics, és la responsable del 50% dels casos d’asma infantil…” declarava el primer tinent d’alcaldia d’El Prat Juan Pedro el passat mes de març, poc desprès de conèixer el primer pronunciament judicial sobre l’anul·lació de l’ordenança de la ZBE de l’Ajuntament de Barcelona

L’esperit final de la ZBE, afegia Pérez, “és renovar el parc mòbil, apostar per energies renovables, reduir nivells de contaminació… I afegia que “tot això seguirà en vigor d’una manera o una altra”. Qui té un cotxe vell, doncs té un cotxe vell”.

Pérez explicava que entén que la ciutadania estigui molesta per la ZBE i que s’hagi de canviar el cotxe, quan al Prat hi ha infraestructures com l’aeroport i el port molt més contaminants que el parc mòbil de vehicles: “son instal·lacions amb una dinàmica a part, amb un camí una mica diferent. Estan a l’agenda, però separades de la zona de baixes emissions”. 

Per la seva part, la Federació d’Associacions de Veïns i Veïnes de Barcelona (FAVB) i la Plataforma per la Qualitat de l’Aire, alertaven que la ZBE no podia tenir la “contrapartida” d’accelerar la renovació del parc de vehicles per sobre de la taxa de reemplaçament natural i apuntaven,  abans de la seva aplicació, a un possible succedani de Pla Renove per fases en benefici de la indústria del motor i en detriment de les famílies en menys recursos econòmics.

Des de la FAVB i la PQA venien demanant, abans fins i tot de la seva implementació, que la ZBE evolucioni “ràpidament” cap a l’aplicació d’una taxa anticontaminació, o peatge urbà per disminuir el nombre de vehicles que circularan per la ciutat comtal i disminuir la contaminació atmosfèrica.

 

 

 

 

Informació relacionada:

L’informe oficial d’avaluació de les Zones ZBE genera conflicte als medis de comunicació

La FAVB tem que la Zona de Baixes Emissions sigui un “pla Renove” de vehicles i reclama un peatge urbà

 

 

Tags: ContaminacióZBE
Redaccio

Redaccio

Següent publicació
Silence s’instal·larà a la planta de Nissan de la Zona Franca i en contractarà els ex-treballadors

Silence s’instal·larà a la planta de Nissan de la Zona Franca i en contractarà els ex-treballadors

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

No Result
Veure tots els resultats

Aquest lloc web utilitza 'cookies' que emmagatzemen i recuperen informació quan navegues. Aquestes galetes són tècniques per reconèixer-te com a usuari i d'anàlisis per obtenir informació anònima sobre hàbits de navegació per estadístiques per millorar. Visita la politica de Cookies.