Contacte
Dissabte, maig 17, 2025
No Result
Veure tots els resultats
A l'aguait
  • Actualitat
    • Política
    • Llibertats i drets civils
    • Cultura i societat
    • Drets socials
    • Economia i laboral
    • Medi ambient
  • Agenda
  • La memòria de la gent del fang
    • Tal dia com avui
    • Ruta historica anarquisme al Prat
  • Opinió
  • Mèdia
    • La vinyeta
    • Agitprop Pratenc
    • Video
  • Actualitat
    • Política
    • Llibertats i drets civils
    • Cultura i societat
    • Drets socials
    • Economia i laboral
    • Medi ambient
  • Agenda
  • La memòria de la gent del fang
    • Tal dia com avui
    • Ruta historica anarquisme al Prat
  • Opinió
  • Mèdia
    • La vinyeta
    • Agitprop Pratenc
    • Video
No Result
Veure tots els resultats
No Result
Veure tots els resultats
  • Actualitat
  • Agenda
  • La memòria de la gent del fang
  • Opinió
  • Mèdia
Home Actualitat

Els supermercats llencen un 80 % més de fruites i verdures que les botigues de pagès

A Catalunya, les cadenes alimentàries subministren al 81 % de la població, mentre que les agrobotiques, cooperatives agràries, mercats de pagès i venda directa de l'agricultor abasteixen al 19 % restant

per Redaccio
17/03/2023
en Actualitat, Economia i laboral
0
Els supermercats llencen un 80 % més de fruites i verdures que les botigues de pagès

CA N ALEIX DE LA MADRONA. Fotografia elprat.digital.

0
SHARES
69
VIEWS
FacebookTwitterWhatsApp

Segons reflecteix un estudi de l’Institut de Ciència i Tecnologia Ambientals de la Universitat Autònoma de Barcelona (ICTA-UAB) els supermercats llencen a les escombraries un 80 % més de fruites i verdures que les agrobotigues, botigues o mercats de pagès i de cooperatives agrícoles, on l’agricultor ven directament al consumidor.

S’estima que la distribució de cadena llarga malbarata 60 milions de tones de productes alimentaris cada any a Europa, és a dir, entre 35 i 38 quilograms per persona i any. “Això significa que més d’una tercera part del que produïm es desaprofita: una dada terrible”, explica Pietro Tonini, responsable de l’estudi.

Segons l’estudi, a les agrobotiques i cooperatives “s’estableix una relació més gran entre el comprador i el venedor, que fomenta el consum d’aliments més variats i de temporada”. A més, el consumidor d’aquests establiments acostuma a tenir “una major consciència ambiental i tendeix a adquirir productes més lletjos estèticament”. L’estudi calcula que “entre un 10 i un 15 % del que es conrea es queda al camp” per aquesta “aparença lletja”.

L’impacte d’aquestes dades és important ja que les cadenes alimentàries de supermercats i hipermercats suministren al 81 % de la població, mentre que les agrobotiques, cooperatives agràries i venda directa de l’agricultor abasteixen només un 19 %.

L’estudi també conclou que l’usuari de supermercats acostuma a fer un consum més elevat de productes ultraprocessats, que ha pujat després de la pandèmia. En canvi, el de cooperatives omple el cistell amb productes frescos, dedica més temps a cuinar i té més consciència ambiental i sobre nutrició saludable.

El treball, titolat “Municipis resilients a les pandèmies mitjançant el nexe d’agricultura de proximitat, energia, aigua i residus. Del pilot al municipi”, s’ha fet a partir de dades del Parc Agrari de Sabadell i la cooperativa El Rodal.

A El Prat hi ha tres cooperatives o grups de consum agroecològics com Cals Karxofa, Gaia, Cal Notari.

Redaccio

Redaccio

Següent publicació
[23 de març.] Transfeminisme amb Orgull Potablava i La Ferri

[23 de març.] Transfeminisme amb Orgull Potablava i La Ferri

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

No Result
Veure tots els resultats

Aquest lloc web utilitza 'cookies' que emmagatzemen i recuperen informació quan navegues. Aquestes galetes són tècniques per reconèixer-te com a usuari i d'anàlisis per obtenir informació anònima sobre hàbits de navegació per estadístiques per millorar. Visita la politica de Cookies.