Una nova vaga afectarà l’Aeroport del Prat. En aquest cas es tracta dels treballadors de l’empresa Goldcar Spain, S.L., de lloguer de vehicles, situada al Polígon Mas Blau del Prat de Llobregat i a les Terminals 1 i 2 de l’Aeroport, que el conjunt de treballadors decidissin en una assemblea convocar una aturada per als propers ponts, del 31 d’octubre al 4 de novembre i del 5 al 9 de desembre.
Segons denuncien per part de l’empresa hi ha hagut una contínua negativa per asseure’s a negociar l’actualització i la millora d’unes condicions laborals congelades des de 2012, moment en què aquesta empresa va iniciar la seva activat a la comarca, segons denuncia CCOO.
El sindicat critica la postura “intransigent” dels responsables de Golden Car quan des de 2012 els treballadors té “els salaris congelats” i subjectes a un laudo de les empreses de lloguer de vehículas datada en 1996 que determina que el salari es negocia directament amb cada treballador i que no regula ni les hores extraordinàries, ni les vacances.
En declaracions recollides pel digital Vilapress a més, Hernan Di Leo, representant de CC.OO, recorda que fins i tot es va presentar una demanda que van guanyar els treballadors i que la sentència, de 2015, indicava que els empleats podrien acollir-se al conveni del gremi del metall, la qual cosa regula molt millor les condicions laborals.
Ara, critiquen que “els treballadors estan sotmesos a moltes situacions de pressió, canvis d’horaris i petició d’hores extres a les quals si et neguen et diuen que ‘no vinguis més'”. Una situació “insostenible”, segons Di Leo.
A això s’afegeix els riscos per a la salut. I és que “l’empresa no compleix amb la normativa de riscos laborals, externaciliza la revisió de protocol asseguren que estan ben però no es revisen les instal·lacions ni es duen a terme els estudis de risc en matèria de salut”, prossegueix Di Leo.
Davant aquesta situació de bloqueig, han presentat aquesta convocatòria de vaga que pot afectar molt negativament a la imatge de l’empresa, molt activa en xarxes socials, a més d’econòmicament.
“La central de l’aeroport del Prat té una flota d’uns 1.000 vehicles i un moviment de 2.000 cotxes al dia que entren i surten. Suposaria una perduda de guanys, sumada a les despeses per l’explotació del local en l’aeroport tenint el local completament parat” durant 10 dies sencers.
Però els treballadors de Golden Car encara mantenen la voluntat de negociació, “som els primers a voler evitar la vaga” però porten diversos anys lluitant pels seus drets i no sopn escoltats. DiLeo subratlla que, “de moment, solament demanem la presentació d’un calendari de negociacions”, ni si vulgui els seus drets, solament un pas per asseure’s a negociar.