Contacte
Dissabte, juny 21, 2025
No Result
Veure tots els resultats
A l'aguait
  • Actualitat
    • Política
    • Llibertats i drets civils
    • Cultura i societat
    • Drets socials
    • Economia i laboral
    • Medi ambient
  • Agenda
  • La memòria de la gent del fang
    • Tal dia com avui
    • Ruta historica anarquisme al Prat
  • Opinió
  • Mèdia
    • La vinyeta
    • Agitprop Pratenc
    • Video
  • Actualitat
    • Política
    • Llibertats i drets civils
    • Cultura i societat
    • Drets socials
    • Economia i laboral
    • Medi ambient
  • Agenda
  • La memòria de la gent del fang
    • Tal dia com avui
    • Ruta historica anarquisme al Prat
  • Opinió
  • Mèdia
    • La vinyeta
    • Agitprop Pratenc
    • Video
No Result
Veure tots els resultats
No Result
Veure tots els resultats
  • Actualitat
  • Agenda
  • La memòria de la gent del fang
  • Opinió
  • Mèdia
Home Actualitat

Els treballadors de Nissan confien a recuperar la feina a partir de l’any 2023

Nissan va fabricar el seu últim vehicle a la planta de la Zona Franca el 16 de desembre del 2021. Poc més de cent dies després, els treballadors confien en que els dos projectes que s’han posat en marxa per fabricar furgonetes i motos elèctriques els hi permetin recuperar la feina de forma paulatina

per Redaccio
11/04/2022
en Actualitat, Economia i laboral
0
Els treballadors de Nissan confien a recuperar la feina a partir de l’any 2023
0
SHARES
6
VIEWS
FacebookTwitterWhatsAppBlueskyTelegram
x Joan Cascante | Diari del Treball

EV Technologies acaba de presentar la nova línia de furgonetes elèctriques que fabricarà a les antigues instal·lacions de Nissan. Aquesta empresa catalana, i la companyia i B-Tech, lideraran el hub de descarbonització que produirà vehicles elèctrics, amb una fabricació anual de 100.000 vehicles en cinc anys. QEV en produirà 60.000 sota la marca Zeroid, mentre que B-Tech, amb la marca Ebro, afegirà els 40.000 restants.

“La taula de reindustrialització va obrir un procés on hem estat un dels escollits entre més de 74 projectes i em comptat amb el suport de la Generalitat a la nostra candidatura”, assegura Joan Orús, CEO de QEV Technologies. Després que el mes de desembre es retirés una de les candidatures preferides, l’empresa xinesa Great Wall Motors, les instal·lacions quedaran dividides entre diferents projectes. A més, de QEV i B-Tech, també s’hi suma Silence, empresa fabricant de motos elèctriques, i altres projectes logístics.

El hub suposarà una inversió de 800 milions d’euros, entre els quals fins a 150 milions seran d’origen públic. Joan Orús afirma que volen incorporar entre 100 i 200 treballadors al mes de juny i fer una “gran contractació” a partir del gener de 2023. En total, pretenen generar 4.000 llocs de treball en cinc anys i “absorbir el 100% de la plantilla de Nissan”. Per això, assegura, “l’acord amb els sindicats és imminent”. Però els sindicats no ho veuen tant clar. Miguel Ángel Boiza, representant de CCOO de Nissan, considera que “les empreses són molt optimistes amb les dades, i nosaltres, fins que no tinguem un acord de reincorporació, no ens fiem”.

Davant l’elevada pèrdua de llocs de treball que va suposar el tancament de Nissan, la Comissió Europea va aprovar ajudes de 2,8 milions d’euros del Fons d’Adaptació a la Globalització. “Les ajudes són per a proveïdors de Nissan, empreses més petites que s’han vist desprotegides. Sense dubte és una bona notícia”, afirma Miguel Ángel Boiza. Manel Sanz, representant d’UGT de Nissan, però, recorda que són “insuficients”, ja que “són molts més els que s’han vist afectats pel tancament” consumat ara fa poc més de cent dies. Es calcula que els llocs de treball indirectes perjudicats podrien haver arribat als 20.000.

Així doncs, tant els sindicats com les empreses implicades en la recuperació de la planta de Nissan reclamen a les institucions que agilitzin la gestió burocràtica. “Nosaltres calculem que al maig el projecte hauria d’estar acordats amb les institucions”, afirma Miguel Ángel Boiza. En la mateixa línia, Joan Orús assegura que “tant nosaltres com els sindicats estem pressionant a les institucions per poder començar a produir el 2023”. Boiza conclou que “hi ha un interès comú, que avanci un projecte estable a mitjà i llarg termini”-

 

 

  • Article redactat per Joan Cascante i oublicat originalment a El Diari del Treball
Tags: Nissan
Redaccio

Redaccio

Següent publicació
La CGT convoca una nova vaga a Seat contra “l’inacceptable retrocés” de les propostes pel nou conveni

La CGT convoca una nova vaga a Seat contra “l’inacceptable retrocés” de les propostes pel nou conveni

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

No Result
Veure tots els resultats
  • Actualitat
    • Política
    • Llibertats i drets civils
    • Cultura i societat
    • Drets socials
    • Economia i laboral
    • Medi ambient
  • Agenda
  • La memòria de la gent del fang
    • Tal dia com avui
    • Ruta historica anarquisme al Prat
  • Opinió
  • Mèdia
    • La vinyeta
    • Agitprop Pratenc
    • Video

Aquest lloc web utilitza 'cookies' que emmagatzemen i recuperen informació quan navegues. Aquestes galetes són tècniques per reconèixer-te com a usuari i d'anàlisis per obtenir informació anònima sobre hàbits de navegació per estadístiques per millorar. Visita la politica de Cookies.