La plantilla de Nissan va dur ahir dimarts el conflicte fins al consolat del Japó amb el tall durant quinze minuts de la Diagonal de Barcelona. Els sindicats han acudit a una nova reunió del període de consultes al Departament de Treball i mantenen el seu rebuig frontal a un ERO que preveu acomiadar 211 treballadors als dos centres de Nissan del Prat i un tercer a la Zona Franca, afectant al 37% de la plantilla.
Els sindicats han avançat que dissenyaran un calendari de mobilitzacions per mostrar el rebuig frontal de la plantilla als plans de l’empresa.
Deslocalització del centre de recanvis del Prat a Països Baixos
Les protestes prosseguiran aquest dimecres amb talls de la circulació davant del centre de recanvis del Prat, el més afectat per les retallades de plantilla, 110 acomiadament de una plantilla total de 122 treballadors, el 90% de la plantilla. Això es percebut com «un tancament camuflat», segons va denúncia Miguel Ruiz, secretari general de SIGEN-USOC.
En els darrers anys Nissan a redirigit als Països Baixos una bona part de la càrrega de treball què abans assumia el centre de recanvis del Prat.
En total Nissan planeja acomiadar 211 persones als seus tres centres catalans, el 37% de la plantilla actual en nomina.
Nissan retallarà el 10% de la plantilla a Europa
Tal com vàrem avançar al A l’aguait, Nissan ha anunciat igualment la seva intenció d’acomiadar 900 treballadors de les seves plantes europees, la qual cosa representa al voltant del 10% de la seva plantilla a la regió.
L’anunci de Nissan s’emmarca en l’estratègia de l’aliança formada per Nissan, Renault i Mitsubishi, que busca repartir-se el mercat mundial i evitar la competència interna. En aquest context, Nissan redueix el seu pes a Europa i opta per concentrar-se principalment en els mercats asiàtic i nord-americà.
D’aquesta manera, la multinacional japonesa accentua la seva desinversió a Europa, iniciada fa quatre anys amb el tancament de la històrica fàbrica de Motor Ibèrica, que donava feina a 2.500 persones i que avui ha estat recuperada per la xinesa Ebro-Chery.
Raúl Ocón, delegat de CCOO de Nissan al Prat de Llobregat va declarar que «L’ERO no té cap justificació», i va denunciar que aquest expedient evidencia la voluntat de la multinacional japonesa de continuar deslocalitzant l’activitat que encara manté a les plantes catalanes. «Si l’ERO es fa efectiu, suposarà el tancament de facto del centre de recanvis del Prat de Llobregat i una reducció dràstica de la plantilla de Zona Franca dedicada a processos d’enginyeria i compres a proveïdors», va alertar Ocón, que ha demanat a l’administració a intervenir en defensa de la indústria i dels llocs de treball davant de decisions empresarials que «no responen a causes objectives justificades».
Ambdues parts es veuran de nou les cares en la seu de Treball el pròxim 27 de maig.
___________________________________________________________________
Informacions relacionades:
La marxa de Nissan, una estratègia prèvia que la pandèmia va accelerar

