El català recupera la visibilitat als resultats de cerca de Google després que el cercador hagui actualitzat el seu algoritme i ha duplicat amb escreix la presència de la llengua catalana en els primers resultats
«Google ha començat a aplicar canvis als seus algoritmes i la visibilitat del contingut web en català ha millorat de manera substancial», destaca l’Aliança l’Aliança per la presència digital del català. L’entitat creada el passat març, que duu mesos treballant conjuntament amb Google i altres cercadors perquè els continguts en català recuperin la visibilitat.
Concretament s’ha confirmat que en les cerques d’un conjunt arbitrari de descriptors que l’Aliança observa periòdicament, la presència de pàgines en català entre els tres primers resultats s’ha més que duplicat: fa un mes eren només el 24% mentre actualment són el 57%. Els usuaris que tenen correctament configurades les seves opcions d’idioma en català poden verificar-ho amb diversos exemples que posa l’Aliança com “línia L5 metro”, “merce rodoreda” o “fc barcelona”, que abans portaven a pàgines en castellà i ara ho fan a pàgines en català.