El president Salvador Illa, aquest divendres en una entrevista a El món a RAC1, ha afirmat que el projecte de l’ampliació de l’aeroport del Prat estarà resolt abans de les vacances. “Aquest tema el volem tenir encarrilat en un sentit o altre abans de l’estiu” “Tothom sap el que penso, necessitem tenir una economia connectada”, ha conclòs Illa.
Ampliar la tercera pista 500 metres afectant a dos espais protegits
Justament aquest mateix divendres, La Vanguardia va desvelar quina seria la proposta. Segons el rotatiu, l’objectiu del govern és ampliar la tercera pista uns 500 metres, la més propera al mar, en la línia del que va avançar el conseller de Presidència Albert Dalmau aquest dijous. Això afectaria dos dels espais protegits del Delta del Llobregat, la Ricarda al nord i el Remolar al sud. A més, el projecte també preveu la renovació de les terminals 1 i 2, i la construcció de la terminal satèl·lit.
Fins ara, alguna de les propostes passava per allargar unes de les pistes al damunt de la Ricarda. Però amb la proposta actual, aquest espai natural quedaria menys afectat del que estava inicialment previst, ja que els 500 metres d’allargament no es farien tots cap al nord, sinó que una part es construirien cap al sud.
El conseller de la Presidència, Albert Dalmau tambè va avançar també que el projecte no requerirà del suport explícit d’altres partits, perquè la proposta “no passarà pel Parlament”.
El pla preveu una inversió de 2.000 milions d’euros, que inclou les renovacions de les terminals 1 i 2 i la construcció de la nova terminal satèl·lit.
Les mesures de compensació per l’anterior ampliació pendents encara d’ultimar-se
En referència a les compensacions ambientals anunciades pels responsables del Palau de la Generalitat, la plataforma Zeroport, ha afirmat que “no hi ha compensació possible” davant el fort impacte mediambiental que l’ampliació de la tercera pista pot generar sobre uns espais, recordem, protegits.
Previ a aquest anunci d’Illa, SEO Birdlife, ja va avançar la seva oposició a la possibilitat d’ampliar la tercera pista. Aquesta associació conservacionista formada per ornitòlegs, considera inviable l’ampliació de la infraestructura amb les directives europees que resguarden aquest espai que forma part de la Xarxa Natura 2000. Així mateix, rebutgen la possibilitat de crear, com a mesura compensatòria, una altra llacuna artificial per als ocells.
Actualment, hi ha oberts dos expedients d’infracció a les administracions per no protegir el Delta del Llobregat. Des de SEO Birdlife adverteixen que davant aquesta situació, conjuntament amb DEPANA, sol·licitaran a la Comissió Europea que no tanqui el procediment d’infracció, més encara quan les mesures de compensació ambiental de l’ampliació anterior de l’aeroport no s’han dut a terme.
_____________________________________________________________________
Informacions relacionades:
Illa afirma que abans de l’estiu el projecte d’ampliació de l’aeroport estarà “encarrilat”
La irresponsabilitat d’insistir en l’ampliació de l’aeroport del Prat