El sindicat CGT ha convocat una nova jornada de vaga per aquest dimarts als tres torns a la planta de Seat de Martorell després de la protagonitzada el passat 5 d’abril, contra “l’inacceptable retrocés” de les propostes pel nou conveni fins al 2026, que s’està negociant actualment. En les converses, l’empresa ha posat sobre la taula que la transició cap al vehicle elèctric provocarà un excedent d’entre 2.000 i 2.800 treballadors, ja que aquests models requereixen menys hores de fabricació que els de combustió.
La CGT exigeix un canvi profund en la negociació del conveni col·lectiu de l’empresa. També argumenten que hi ha una contradicció perquè l’empresa exigeix més jornades de treball al mateix temps que diu que una part dels treballadors no seran necessaris d’aquí a pocs anys.
Així mateix, el sindicat recorda que la plantilla de Seat té congelat el sou des del desembre de 2020. “Genera un estalvi per a la companyia gràcies a la pèrdua de poder adquisitiu dels treballadors”. Per altra banda, consideren que els ritmes de treball a les plantes són massa elevats i repercuteix directament sobre la salut dels empleats.
A banda de l’aturada, el sindicat també ha convocat a les onze del matí de dimarts una assemblea a la porta nord de la fàbrica de Martorell, davant la direcció de l’empresa.
Exigència d’un pla industrial per garantir la continuïtat de la marca i la planta d’El Prat
La CGT reclama igualment a Volkswagen un pla industrial que garanteixi la continuïtat de la marca i el manteniment de l’ocupació a la planta de Seat Componentes del Prat de Llobregat. El sindicat explica en un comunicat que la falta de concreció d’un pla industrial està posant el límit la paciència de la plantilla.
El futur de la planta el Prat és incert després que el consorci alemany desestimés la proposta de la factoria pratenca de caixes de canvi per optar a la fabricació dels motors elèctrics que muntarà Seat a Martorell, en favor de la factoria d’Audi a Györ, Hungría.
A la planta del Prat, on Seat continua aplicant l’ERTO, la plantilla no ha secundat la vaga. El motiu és simple; aquesta setmana a Seat Componentes la plantilla no treballarà tota setmana sencera, i no entrarà a treballar fins demà.
ACTUALITZACIÓ 11 de abril