El comitè d’empresa d’Avanza va desconvocar ahir la jornada de vaga prevista per avui dijous 20 d’abril. Pendent de la seva ratificació avui en assemblea, el preacord assolit podria significar el final del conflicte laboral que aquesta empresa de busos del Baix Llobregat arrossega des de fa cinc mesos.
En cas que el preacord del comitè d’empresa no sigui ratificat pels treballadors, seguirien les aturades convocades per als pròxims dies, inclosos els dies 22 i 23 d’abril.
Segons el sindicat CGT, aquesta nova proposta inclou una millora en la pujada del salari de 2022 i de 2023. «L’empresa ha pujat l’increment del salari del 3% al 3,5%», la reducció de 37 hores anuals, passar a 239 jornades de treball o un plus per servei de nit ampliat a 10 euros per jornada treballada, entre altres qüestions. A més, el representant de CGT en Avanza ha afegit que “s’ha desplaçat un 1% restant addicional a gener del 2024, sense que sigui un avançament del conveni del 2024”. D’aquesta manera, l’empresa ho pot incloure en l’exercici econòmic de l’any vinent.
«Demanem dos dies descans setmanal, que actualment no els tenim i millores salarials perquè estem amb el sou congelat des del 2019», va destacar el president del comitè d’empresa d’Avanza en declaracions a El Periodico, afegint que «hi ha moltes setmanes que només tenim un dia de descans». «Tenim un calendari de dies festius de 83 dies anuals, tothom que té dos dies de descans són 104, nosaltres en tenim 83. Tenim 244 jornades de treball, el normal serien 224», assegura.
Fa poc més d’una setmana, els conductors d’Avanza al Baix van portar a terme una manifestació conjunta amb la plantilla de Monbus/Julià –que estan immersos en el seu propi conflicte laboral–.
Monbus va vulnerar el dret de vaga de la seva plantilla
Diversos mitjans van informar ahir que els Mossos d’Esquadra han detingut quatre conductors i n’han imputat una cinquena per haver participat en sabotatges contra autobusos d’una empresa Montbús. L’empresa hauria patit més de 200 atacs aproximadament des de l’inici de la vaga, amb uns danys acumulats valorats en més de 600.000 euros.
De fet, fa menys d’una setmana, Inspecció de Treball va determinar que la Unió de Temporal d’Empreses (UTE) Sant Boi, Barcelona i d’altres, que integren empreses dels grups Monbus i Julià, van vulnerar el dret fonamental a la vaga dels conductors d’autobús en les seves línies del Baix en diverses jornades d’aturades que van realitzar durant el mes de febrer.
________________________________________________________
Informació relacionada:
Centenars de persones es manifesten per exigir la millora del servei d’autobús al Baix Llobregat Sud