La plantilla de Moventis torna a mobilitzar-se després de diverses manifestacions i protagonitzar diverses aturades i vagues durant l’any 2024 per reclamar condicions dignes i per poder prestar un servei de qualitat als usuaris i usuàries d’autobús. De fet, Edu Migallón, president del comitè d’empresa de Marfinabus, ha explicat en declaracions a l’hdigital que “avui dia ens trobem amb una situació pitjor que la dels darrers tres meses perquè l’empresa ens ha implantat un article 41”.
De fet Migallón a les cotades declaracions ha afirmat que el servei ha empitjorat des que van iniciar-se les mobilitzacions, i de fet, a totes les línies: “S’han reduït temps de recorregut, s’han reduït expedicions i la prestació del servei per les condicions laborals també fa empitjorar la qualitat del servei”.
Línies afectades
Les negociacions no avancen i els treballadors han anunciat noves jornades de vaga. que afectaran diverses línies que presten servei al nostre municipi. al servei de diferents línies d’autobusos. En concret a El Prat es veuran afectades les línies L20, L21, PR1, PR2. PR3 i PR5.
Properes aturades del servei de bus
-
- Dissabte 25 de gener: aturada de 24 hores
-
- Dijous 30 de gener: aturada de 9:30 hores a 17:30 hores
-
- Dissabte 1 de febrer: aturada de 24 hores
-
- Dissabte 8 de febrer: aturada de 24 hores
-
- Dijous 13 de febrer: aturada de 9:30 hores a 17:30 hores
-
- Dissabte 15 de febrer: aturada de 24 hores
-
- Dissabte 22 de febrer: aturada de 24 hores
-
- Dijous 27 de febrer: aturada de 9:30 hores a 17:30 hores
Les reclamacions dels treballadors
Els treballadors demanen mantenir les mateixes condicions laborals que tenien amb l’antic operador, com ara, tenir un calendari laboral pel 2025, fer les promocions i noves contractacions a jornada completa i tenir un calendari de vacances.
Qualifiquen igualment d’inassumible la retallada, per part de la direcció, del temps assignat als conductors en el recorregut de les diferents línies. “Provoca que moltes expedicions diàries no es puguin realitzar i deriven en enormes esperes en els usuaris“.
_____________________________________________________
Informació relacionada: