«Els treballadors volen aprofitar l’aparador mundial que és el certamen de telecomunicacions per denunciar l’abandó que segons denuncies fa la multinacional de les plantes de Catalunya i l’Estat Espanyol».
x Diari del Treball
Els treballadors de Nissan i de les empreses auxiliars es manifestaran davant del Mobile World Congress entre els dies 24 i 27 de febrer. Volen així fer arribar a l’opinió pública mundial la preocupació pels seus llocs de treball després que la multinacional no hagi aclarit el futur productiu per a les plantes de producció que té a l’Estat espanyol.
Els treballadors i treballadores que depenen de la producció de Nissan han decidit internacionalitzar la seva protesta. Ho fan després de molts anys d’arribar a acords amb la multinacional que no han estat respectats per la direcció de l’automobilística nipona.
La decisió de mantenir les mobilitzacions s’ha pres en una reunió dels representants de les seccions sindicals que hi ha a l’empresa a Catalunya: CCOO, Sigen-USOC, UGT i CGT. De fet, les protestes davant del Mobile culminaran altres accions que s’ha aprovat realitzar. Així, dilluns vinent s’han previst assemblees de treballadors i treballadores als principals centres de treball de Nissan: Zona Franca, Sant Andreu i Montcada i Reixac. El 18 de febrer, a les 18:30 h: s’ha programat una concentració davant Delegació del Govern a Barcelona. Amb aquesta acció es vol que els poders públics, tant d’Estat com de Catalunya, es mobilitzin per salvar els llocs de treball ara amenaçats per la forta reducció de comandes de feina. El 18 de febrer, a les 18:30 h: s’ha programat una concentració davant Delegació del Govern a Barcelona. Amb aquesta acció es vol que els poders públics, tant d’Estat com de Catalunya, es mobilitzin per salvar els llocs de treball ara amenaçats per la forta reducció de comandes de feina.
Les mobilitzacions exigiran a la multinacional un pla industrial de futur per a les plantes catalanes i de la resta de l’Estat, després que Mercedes anunciés que deixarà de fabricar al mes de maig la seva pick-up X-Class a la planta barcelonina. Una altra noticia negativa és la reducció d’un 40% de la producció de la furgoneta elèctrica que es va a Barcelona. La finalització d’aquesta producció impactarà encara més negativament a les produccions de Zona Franca i Montcada, però també repercutirà en el conjunt de les fàbriques de Nissan arreu de l’Estat.