Contacte
Dimecres, juny 7, 2023
No Result
Veure tots els resultats
A l'aguait -
  • Actualitat
    • Política
    • Llibertats i drets civils
    • Cultura i societat
    • Drets socials
    • Economia i laboral
    • Medi ambient
  • Agenda
  • La memòria de la gent del fang
    • Tal dia com avui
    • Ruta historica anarquisme al Prat
  • Opinió
  • Mèdia
    • La vinyeta
    • Agitprop Pratenc
    • Video
  • Actualitat
    • Política
    • Llibertats i drets civils
    • Cultura i societat
    • Drets socials
    • Economia i laboral
    • Medi ambient
  • Agenda
  • La memòria de la gent del fang
    • Tal dia com avui
    • Ruta historica anarquisme al Prat
  • Opinió
  • Mèdia
    • La vinyeta
    • Agitprop Pratenc
    • Video
No Result
Veure tots els resultats
No Result
Veure tots els resultats
Home Actualitat

La reindustrialització de Nissan es materialitza

El hub d’eletromobilitat format per QTev i BTech, l’empresa de logística Goodman i la fabricant d’scooters Silence ocuparan els terrenys de l’empresa nipona on només quedarà pendent la recol·locació dels treballadors

per Altres Mitjans
22/03/2023
en Actualitat, Economia i laboral
0
La reindustrialització de Nissan es materialitza
0
SHARES
10
VIEWS
FacebookTwitterWhatsApp

x Joan Cascante | Diari del Treball

Després de tres anys i 28 reunions des que Nissan va anunciar que tancava les fàbriques de Barcelona, la reindustrialització culmina amb la signatura de l’arrendament dels terrenys.  Han estat adjudicats a l’empresa immobiliària i logística Goodman i el hub d’elecromobilitat format per QTev i BTech, que produiran furgonetes i pick ups elèctriques, ara només quedarà pendent la reincorporació de la plantilla. 

Dels 500.000 metres quadrats, el hub n’utilitzarà 300.000, mentre que Goodman n’explotarà 100.000. Nissan conservarà 38.000 pel centre tècnic, l’única instal·lació que manté. Els 68.000 metres restants els ocupa l’empresa d’scooters i petits cotxes Silence on ja treballa des del mes de juliol. Després de la recent signatura del contracte, Goodman n’és l’arrendador. 

650 treballadors per recol·locar

El proper pas serà la recol·locació dels extreballadors de Nissan, que segueixen sense feina i deixaran de cobrar la prestació per desocupació a finals d’any. Dels 2.525 treballadors, descomptats els 287 del centre tècnic que es manté; 1.100 van accedir a prejubilacions i quasi 1.400 esperaven ser recol·locats, 60 han trobat una alternativa i uns altres 60 han estat contractats per Silence. El hub s’ha compromès a contractar a 600 persones el 2023, de manera que quedarien 650 persones que encara no tenen una solució. Algunes de les propostes són contractes voluntaris de mitja jornada o fer feines que fins al moment estaven subcontractades, almenys en una primera etapa. Segons les previsions de QTev i BTech el 2025 fabricaran 100.000 vehicles i volen disposar d’una plantilla de 1.000 treballadors. 

Però tot i l’optimisme de les institucions, els sindicats adverteixen que “toca continuar treballant per vetllar pel compliment del pactat. Garantir l’activitat industrial i el manteniment de l’ocupació serà la nostra màxima prioritat i no pararem fins a aconseguir complir tots dos objectius”, esgrimeixen des de la USOC. 

Des de CCOO demanen que s’accelerin les contractacions i afirmen que “no donarem la reindustrialització per tancada fins que s’hagin contractat tots els treballadors i treballadores”. Des de la UGT reivindiquen el treball dels sindicats en el procés i reclamen “tirar endavant els acords i formalitzar les contractacions”. 

El conseller d’Empresa i Treball, Roger Torrent assegura que “la culminació del procés de reindustrialització de Nissan reforça l’aposta per continuar mantenint una indústria de l’automoció referent al sud d’Europa, ara adaptada al repte de la mobilitat verda, imprescindible per a fer front a l’emergència climàtica”. El projecte permetrà la cobertura dels llocs de treball perduts pel tancament de Nissan a Barcelona i garantir la continuïtat industrial amb projectes de mobilitat sostenible. 

El sector de l’automoció és protagonista en l’economia catalana amb 150.000 llocs de treball entre directes i indirectes i factura 25.000 milions d’euros, més d’un 10% del PIB del país.

 

 

    • Article redactat per Joan Cascante i publicat originalment a El Diari del Treball

 

______________________________________________________________________

 

   Per saber-me més:  

 

GWM descarta quedar-se la planta de Nissan a Zona Franca desprès de reclamar més subvencions

La negociació per a la reindustrialització de Nissan posa de manifest els ‘abusos’ de les multinacionals amb els ajuts públics

La marxa de Nissan, una estratègia prèvia que la pandèmia va accelerar

 

 

Tags: Nissan
Altres Mitjans

Altres Mitjans

Següent publicació
Inspecció de Treball proposa multar a Vueling per exigir maquillatge i talons a les hostesses

Inspecció de Treball proposa multar a Vueling per exigir maquillatge i talons a les hostesses

  • Contacte
  • Qui Som?
  • Política de Cookies

No Result
Veure tots els resultats
  • Actualitat
    • Política
    • Llibertats i drets civils
    • Cultura i societat
    • Drets socials
    • Economia i laboral
    • Medi ambient
  • Agenda
  • La memòria de la gent del fang
    • Tal dia com avui
    • Ruta historica anarquisme al Prat
  • Opinió
  • Mèdia
    • La vinyeta
    • Agitprop Pratenc
    • Video

Aquest lloc web utilitza 'cookies' que emmagatzemen i recuperen informació quan navegues. Aquestes galetes són tècniques per reconèixer-te com a usuari i d'anàlisis per obtenir informació anònima sobre hàbits de navegació per estadístiques per millorar. Visita la politica de Cookies.