Contacte
Diumenge, maig 25, 2025
No Result
Veure tots els resultats
A l'aguait
  • Actualitat
    • Política
    • Llibertats i drets civils
    • Cultura i societat
    • Drets socials
    • Economia i laboral
    • Medi ambient
  • Agenda
  • La memòria de la gent del fang
    • Tal dia com avui
    • Ruta historica anarquisme al Prat
  • Opinió
  • Mèdia
    • La vinyeta
    • Agitprop Pratenc
    • Video
  • Actualitat
    • Política
    • Llibertats i drets civils
    • Cultura i societat
    • Drets socials
    • Economia i laboral
    • Medi ambient
  • Agenda
  • La memòria de la gent del fang
    • Tal dia com avui
    • Ruta historica anarquisme al Prat
  • Opinió
  • Mèdia
    • La vinyeta
    • Agitprop Pratenc
    • Video
No Result
Veure tots els resultats
No Result
Veure tots els resultats
  • Actualitat
  • Agenda
  • La memòria de la gent del fang
  • Opinió
  • Mèdia
Home Actualitat

L’ANC és mobilitza davant l’estació del Prat per la manca d’inversió a Rodalies

L’entitat defensa que “l’única via per solucionar el col·lapse ferroviari i l’espoli fiscal és la independència de Catalunya”.

per Redaccio
07/05/2025
en Actualitat, Drets socials
0
L’ANC és mobilitza davant l’estació del Prat per la manca d’inversió a Rodalies

Foto: ANC

0
SHARES
110
VIEWS
FacebookTwitterWhatsApp

L’Assemblea Nacional Catalana (ANC) s’ha mobilitzat aquest dimarts 7 de maig a l’estació de tren del Prat per denunciar el col·lapse del servei de Rodalies i la manca d’inversions de l’Estat espanyol. 

Durant l’acció els membres de l’ANC van repartir fulletons informatius als usuaris del servei, exposant les dades que evidencien la discriminació en les inversions en infraestructures ferroviàries a Catalunya. De fet, segons aquestes dades, l’Estat ha destinat històricament molt menys pressupost a Rodalies de Catalunya en comparació amb Madrid, provocant un servei deficient marcat per incidències constants, retards i cancel·lacions de trens. “L’Estat espanyol ha invertit 1.760 milions d’euros en el servei de rodalies a Madrid entre els anys 1990 i 2018, el triple que a Catalunya, on només hi ha invertit 620 milions”, apuntaven. En aquest sentit, defensa l’entitat que “l’única via per solucionar el col·lapse ferroviari i l’espoli fiscal és la independència de Catalunya”.

Segons dades analitzades per l’ACN, el Principat se situa en la cinquena posició per la cua en inversions ferroviàries a l’estat espanyol i només s’executa poc més d’un terç del que s’ha pressupostat en vuit anys. Entre el 2015 i el 2022 el Ministeri d’Hisenda va voler destinar 6.194 milions d’euros a la xarxa de trens. Ara bé, la despesa real efectiva va quedar en 2.171 milions, un 35% del total.

Crítics amb el traspàs de Rodalies

Des de l’ANC és mostren crítics amb el traspàs de Rodalies anunciat pel govern espanyol, ja que consideren que es tracta d’una enganyifa. De fet, consideren que el control real continuarà en mans de Renfe, i el canvi de gestió no representarà una millora substancial per als usuaris catalans. “Només serà una empresa subsidiària de Renfe, amb els mateixos gestors i sense una presa de control real per part de Catalunya”, afirmen.

A més, l’entitat sobiranista es desmarca d’altres mobilitzacions convocades per diverses entitats, com Dignitat a les Vies, l’Associació per la Promoció del Transport Públic, Salvem l’R2nord, Avant Catalunya, Defensem R3 i Trens Dignes Ebre-Priorat. perquè, segons ells, “pretenen fer creure que es pot trobar una solució dins del marc polític espanyol”. Per contra, l’ANC insisteix que el problema estructural de Rodalies és indissociable de l’espoli fiscal i la manca de sobirania de Catalunya.

L’Estació de Rodalies del Prat exemple de les prioritats a la inversió ferroviària

Escales que no funciones, ascensors que tampoc, o goteres, ha estat un habitual a l’estació del prat pels seus usuaris. Però per fi, sembla que Renfe ha iniciat després de més de 20 anys d’incidències, la renovació de les escales mecàniques. El pressupost adjudicat de 2.292.188,07 euros (IVA inclòs) però, només inclou dites escales i no la resta de problemàtiques.

L’estació de Rodalies és cas paradigmàtic de les prioritats en la inversió en la infraestructura ferroviària per part de les administracions públiques les darreres dècades; en un context marcat per la liberalització del sector. L’estació de Rodalies conviu avui amb una estació d’AVE del Prat que no ha entrat mai en funcionament. 

L’aposta per invertir els recursos disponibles donant prioritat a l’AVE, ha convertit avui a l’Estat Espanyol en el primer estat del món percentualment amb la xarxa més extensa d’alta velocitat, el segon en termes absoluts només darrere de la Xina, país de dimensions sempre desmesurades.

 
 

___________________________________

 

   Informació relacionada:   

 

La R2 Sud de Rodalies: la línia més castigada per les incidències en el servei 

Renfe anuncia inversions a l’estació del Prat després d’anys d’abandonament

15 anys de l’AVE entre Barcelona i Madrid: Una crònica plena de titulars i anuncis oficials incomplerts

Mijoler desenterra el projecte de l’era Tejedor per dur l’AVE fins a El Prat

 

Tags: Transport públic
Redaccio

Redaccio

Següent publicació
[10 maig] Azagra presentarà el còmic ‘Històrias del Punk’ a L’Anti

[10 maig] Azagra presentarà el còmic 'Històrias del Punk' a L'Anti

Deixa un comentari Cancel·la les respostes

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

No Result
Veure tots els resultats

Aquest lloc web utilitza 'cookies' que emmagatzemen i recuperen informació quan navegues. Aquestes galetes són tècniques per reconèixer-te com a usuari i d'anàlisis per obtenir informació anònima sobre hàbits de navegació per estadístiques per millorar. Visita la politica de Cookies.