Contacte
Dimecres, juny 7, 2023
No Result
Veure tots els resultats
A l'aguait -
  • Actualitat
    • Política
    • Llibertats i drets civils
    • Cultura i societat
    • Drets socials
    • Economia i laboral
    • Medi ambient
  • Agenda
  • La memòria de la gent del fang
    • Tal dia com avui
    • Ruta historica anarquisme al Prat
  • Opinió
  • Mèdia
    • La vinyeta
    • Agitprop Pratenc
    • Video
  • Actualitat
    • Política
    • Llibertats i drets civils
    • Cultura i societat
    • Drets socials
    • Economia i laboral
    • Medi ambient
  • Agenda
  • La memòria de la gent del fang
    • Tal dia com avui
    • Ruta historica anarquisme al Prat
  • Opinió
  • Mèdia
    • La vinyeta
    • Agitprop Pratenc
    • Video
No Result
Veure tots els resultats
No Result
Veure tots els resultats
Home Actualitat

L’estat francès prohibeix els vols curts que tinguin una alternativa amb tren per reduir la contaminació

La mesura a l'estat veí, de reduir els vols que tinguin una alternativa amb tren de menys de 2 hores i mitja, es produeix enmig d'un context, on el Ministeri espanyol de Foment i AENA, planegen l’expansió de l’aeroport d'El Prat per acollir més vols.

per Redaccio
24/05/2023
en Actualitat, Medi ambient
0
L’estat francès prohibeix els vols curts que tinguin una alternativa amb tren per reduir la contaminació

FILE PHOTO: Aircrafts of Air France Airlines are seen on the tarmac at Paris Charles de Gaulle airport in Roissy-en-France following the coronavirus disease (COVID-19) outbreak in France March 24, 2020. REUTERS/Charles Platiau/File Photo

0
SHARES
26
VIEWS
FacebookTwitterWhatsApp

L’estat francès prohibeix a partir d’avui els vols estatals que tinguin alternativa amb tren d’una durada de menys de dues hores i mitja. La mesura s’emmarca en la llei del clima francès aprovada l’agost de 2021, que té per objectiu de lluitar contra el canvi climàtic i reduir les emissions de carboni en el transport aeri.

El ministre de Transports francès, Clément Beaune, en un comunicat ha celebrat que aquesta mesura, és un pas essencial i un fort símbol en la política de reducció d’emissions de gasos d’efecte d’hivernacle..

Crítiques des de tots els costats

Algunes veus, però, han criticat al president francès, Emmanuel Macron, per suavitzar les propostes del seu propi grup d’experts en medi ambient, que havia recomanat prohibir els vols quan el viatge amb tren duri menys de quatre hores.

Els crítics han assenyalat que les línies de tren d’alta velocitat ja estaven restant passatgers a les aerolínies i que la prohibició cau en el “postureig” sobre les preocupacions climàtiques sense abordar-les realment.

No obstant això, l’Associació de Transport Aeri Internacional (IATA), a través del seu directe general, Willie Walsh, va qualificar la mesura de completament absurda i que no serveix per a res.

S’obre el debat sobre el decreixement de l’aviació en l’actual context d’emergència climàtica

La mesura a l’estat veí es produeix enmig d’un context, on el Ministeri espanyol de Foment i AENA, planegen l’expansió de l’aeroport d’El Prat per acollir més vols.

En un sentit completament oposat a aquest pronunciaments públics de les autoritats sobre la necessitat d’ampliar la capacitat operativa d’El Prat, el Govern espanyol ha elaborat un document anomenat “Estratègia 2050, fonaments i propostes per a una Estratègia Nacional de Llarg Termini”, que també recomana prohibir els vols en aquells trajectes que es puguin fer amb tren en menys de 2,5 hores.

Greenpeace destaca que un terç dels vols més concorreguts de la Unió Europea tenen una alternativa en menys de sis hores, i que prohibir-los estalviaria 3,5 milions de tones de CO2.

Els tribunals tomben a Holanda una mesura similar a l’adoptada a França

Enmig d’aquest debat públic sobre l’impacte de l’aviació comercial en l’actual context d’emergència climàtica. Un tribunal neerlandès va anul·lar a principis d’abril la decisió del govern de reduir el nombre màxim de vols permesos anualment en l’Aeroport d’Amsterdam Schiphol, en una victòria judicial per a l’aerolínia de bandera del país, KLM, i altres aerolínies que operen allí, així com d’IATA.

El Govern holandès havia previst reduir la capacitat anual de l’aeroport d’Amsterdam en un 12%. Davant la garrotada judicial el govern holandès ja ha anunciat que recorrerà el dictamen judicial.
 

____________________________________________________________________________________________________

 

   Informació relacionada:  

Aena inverteix 98.500 euros en una agència de comunicació per promoure els seus interessos davant l’opinió pública

El debat sobre l’ampliació de l’aeroport d’El Prat arriba fins al Congreso de los Diputados de Madrid

Ecologistes qualifiquen de “cortina de fum mediàtic” la proposta d’una pista al mar en terrenys inclosos a la ZEPA marina 513

La riquesa ecològica que podríem perdre amb l’ampliació de l’aeroport d’El Prat

Tags: Ampliació aeroport
Redaccio

Redaccio

Següent publicació
Tal dia com avui de 1939 eren afusellats pel feixisme els pratencs Antonio Martínez i Francisco Besga

Tal dia com avui de 1939 eren afusellats pel feixisme els pratencs Antonio Martínez i Francisco Besga

Deixa un comentari Cancel·la les respostes

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

  • Contacte
  • Qui Som?
  • Política de Cookies

No Result
Veure tots els resultats
  • Actualitat
    • Política
    • Llibertats i drets civils
    • Cultura i societat
    • Drets socials
    • Economia i laboral
    • Medi ambient
  • Agenda
  • La memòria de la gent del fang
    • Tal dia com avui
    • Ruta historica anarquisme al Prat
  • Opinió
  • Mèdia
    • La vinyeta
    • Agitprop Pratenc
    • Video

Aquest lloc web utilitza 'cookies' que emmagatzemen i recuperen informació quan navegues. Aquestes galetes són tècniques per reconèixer-te com a usuari i d'anàlisis per obtenir informació anònima sobre hàbits de navegació per estadístiques per millorar. Visita la politica de Cookies.