Contacte
Dijous, juny 18, 2026
No Result
Veure tots els resultats
A l'aguait
  • Actualitat
    • Política
    • Llibertats i drets civils
    • Cultura i societat
    • Drets socials
    • Economia i laboral
    • Medi ambient
  • Agenda
  • La memòria de la gent del fang
    • Tal dia com avui
    • Ruta historica anarquisme al Prat
  • Opinió
  • Mèdia
    • La vinyeta
    • Agitprop Pratenc
    • Video
  • Actualitat
    • Política
    • Llibertats i drets civils
    • Cultura i societat
    • Drets socials
    • Economia i laboral
    • Medi ambient
  • Agenda
  • La memòria de la gent del fang
    • Tal dia com avui
    • Ruta historica anarquisme al Prat
  • Opinió
  • Mèdia
    • La vinyeta
    • Agitprop Pratenc
    • Video
No Result
Veure tots els resultats
No Result
Veure tots els resultats
  • Actualitat
  • Agenda
  • La memòria de la gent del fang
  • Opinió
  • Mèdia
Home Actualitat

Nissan planeja acomiadar un miler de treballadors a Europa i no descarta tancar els seus centres del Prat i Zona Franca

Nissan accentua la seva desinversió a Catalunya després de deslocalitzar la producció de vehicles i tancar la planta de Zona Franca.

per Redaccio
09/05/2026
en Actualitat, Economia i laboral
0
La plantilla de Nissan reempren les mobilitzacions al carrer per exigir la reindustrialització de la planta
0
SHARES
32
VIEWS
FacebookTwitterWhatsAppBlueskyTelegram

Nissan ha anunciat la seva intenció d’acomiadar 900 treballadors de les seves plantes europees, inclosos els centres auxiliars que manté al Prat de Llobregat i a la Zona Franca, on treballen un total de 569 persones.

L’anunci arriba cinc anys després que la multinacional japonesa decidís cessar la producció de vehicles a la Zona Franca. En aquell moment, Nissan ja va avançar els seus plans per “redimensionar el centre de recanvis del Prat de Llobregat”, sense detallar-ne l’abast, i tampoc va descartar el tancament del centre tècnic de la Zona Franca i de l’altre centre del Prat. Fonts sindicals confirmen que, en els darrers temps, Nissan ha anat reduint l’activitat al Prat i subministrant bona part dels recanvis des dels Països Baixos.

«En els darrers anys Nissan a redirigit als Països Baixos una bona part de la càrrega de treball què abans assumia el centre de recanvis del Prat».

El Prat s’erigeix aixi, com el principal afectat en aquesta nova reestructuració.

Als centres pratencs potencialment afectats treballen un total de 186 persones. 122 treballadors al centre de recanvis, 64 al centre auxiliar del Prat i 383 al centre tècnic de la Zona Franca.

Així, la multinacional japonesa accentua la seva desinversió a Europa, iniciada el desembre de 2021 anys amb el tancament de la històrica fàbrica de Motor Ibèrica, que donava feina a 2.500 persones i que avui ha estat recuperada per la xinesa Ebro-Chery.

L’anunci de Nissan s’emmarca en l’estratègia de l’aliança formada per Nissan, Renault i Mitsubishi, que busca repartir-se el mercat mundial i evitar la competència interna. En aquest context, Nissan redueix el seu pes a Europa i opta per concentrar-se principalment en els mercats asiàtic i nord-americà.

Els treballadors pratencs afronten, així, una nova crisi industrial, coincidint amb diversos expedients de regulació d’ocupació (ERO) en un període curt, com els de Plastivert, AkzoNobel, Iberia, Nissan i Serra Soldadura, en els darrers mesos. Compensada en part pel major pes, com a font d’ocupació, generada per les inversions al nostre municipì provinents del sector serveis.

 

 

___________________________________________________________________

 

 

    Informacions relacionades:    

 

Nissan comunica als sindicats que planeja un ERO al Prat i la Zona Franca

La marxa de Nissan, una estratègia prèvia que la pandèmia va accelerar

La negociació per a la reindustrialització de Nissan posa de manifest els ‘abusos’ de les multinacionals amb els ajuts públics

Tags: ERO'sNissan
Redaccio

Redaccio

Següent publicació
Tal dia com avui de 2010 la Generalitat va licitar la construcció d’una Estació Intermodal al Prat per acollir els serveis d’AVE, Rodalies, metro i bus

Tal dia com avui de 2010 la Generalitat va licitar la construcció d'una Estació Intermodal al Prat per acollir els serveis d'AVE, Rodalies, metro i bus

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

No Result
Veure tots els resultats
  • Actualitat
    • Política
    • Llibertats i drets civils
    • Cultura i societat
    • Drets socials
    • Economia i laboral
    • Medi ambient
  • Agenda
  • La memòria de la gent del fang
    • Tal dia com avui
    • Ruta historica anarquisme al Prat
  • Opinió
  • Mèdia
    • La vinyeta
    • Agitprop Pratenc
    • Video

Aquest lloc web utilitza 'cookies' que emmagatzemen i recuperen informació quan navegues. Aquestes galetes són tècniques per reconèixer-te com a usuari i d'anàlisis per obtenir informació anònima sobre hàbits de navegació per estadístiques per millorar. Visita la politica de Cookies.