Nissan proposa ajornar fins al juny del 2021 el tancament de la Zona Franca, sempre que s’arribi a un acord abans de finals d’aquest mes de juliol, i a canvi que els treballadors abandonin la vaga, tot i que els sindicats consideren que mentre no retirin l’ERO no acceptaran condicions.
La necessitat que els empleats tornin a la feina rau principalment en el fet que Nissan ha de complir amb el contracte que té firmat amb Daimler per produir les últimes comandes pendents del pick-up Mercedes Classe X, que s’havien d’haver entregat abans de l’estiu.
Nissan es nega de totes totes a retirar l’ERO, perquè segons el responsable d’operacions de Nissan Motor Iberica, Frank Torres, és el que “dona seguretat jurídica tant a treballadors com a l’empresa”. El directiu també ha assegurat que ara “no hi ha cap interès d’un tercer per reindustrialitzar la planta”.El que sí que es retindria és el centre tècnic d’I+D, el centre de recanvis del Prat o el centre de compres, però tot això segueix a l’aire i dependrà de com segueixin les negociacions.
Informació associada:
La Taula Sindical de Catalunya demana l’expropiació de Nissan
Els treballadors de les subcontractes de NISSAN interposen una demanda per cessió il·legal de treballadors
Els treballadors de Nissan activen la solidaritat per aguantar un conflicte llarg
La marxa de Nissan, una estratègia prèvia que la pandèmia va accelerar
Nissan anuncia que mantindrà oberta la planta de recanvis del Prat que ocupa 110 llocs de treball
Nissan anuncia 70 milions d’inversió en la nova planta de pintura de Zona Franca, però la condiciona a la sortida de 600 treballadors
Article redactat en base a informacions publicades a El Periòdico i a la pàgina de la CCMA. Amb fotografia de la CCMA.