«Els directius han fet roda de premsa culpant els empleats per no acceptar la proposta de mediació que els treballadors troben inconcreta i insatisfactòria».
x Diari del treball
Dilluns, 12 de juny hi tornarà a haver vaga al Metro de Barcelona que dona servei a El prat mitjaçant la Linea 9. Les darreres negociacions dutes a terme aquestes dues setmanes no han acostat posicions entre la direcció de l’empresa pública i el comitè d’empresa.
La Generalitat ha fet una difícil tasca de mediació. Fruit d’aquesta dedicació dimecres passat es va redactar un document que es va lliurar al comitè i a la direcció de l’empresa de transports.
Fonts laborals explicaven que el document contenia els elements que han fet impossible un acord tot i les gairebé 70 reunions mantingudes en els últims dos anys. Per una banda hi ha inconcrecions que deixarien, afirmen, la interpretació en mans de la direcció, i per l’altra no aborda els problemes que més amoïnen els treballadors, la temporalitat i el treball a temps parcial i, en aquest sentit no entenen que Metro s’entesti a crear feina temporal quan, quan afirmen que hauria de donar exemple en sentit contrari, d’acord amb les afirmacions que les forces polítiques que gestionen l’empresa fan tothora.
En veure la proposta el comitè d’empresa va convocar assemblees per debatre la situació, però no va arribar a presentar el document de mediació perquè el va considerar inacceptable. Les dues assemblees van donar suport als seus representants i es van ratificar en la vaga de dilluns.
Per la seva banda, la direcció de Metro va convocar una roda de premsa per lamentar que els treballadors no hagin acceptat la proposta de mediació. El document, han afirmat, tot i superar les possibilitats de l’empresa hauria estat acceptat.
I és que en el conflicte de Metro hi ha un doble joc que gairebé ningú dissimula. Es tracta de desprestigiar el contrincant. Això s’ha fet amb mecanismes diversos. L’empresa va arribar a filtrar els salaris mitjans dels treballadors mentre oculta els dels directius i personal que estan fora de contracte. Per la seva banda, els treballadors qualifiquen TMB TMB de “cementiri d’elefants polítics” i abunden setmana a setmana a relacionar els representants polítics de l’ajuntament de Barcelona com a responsables del desgavell que afecta el transport subterrani que dilluns un altre cop es veurà greument restringit provocant greus problemes als usuaris i ciutadans.
Per saber-ne més:
Directius i polítics contra treballadors al Metro de Barcelona