L’estació del Prat porta anys en estat d’abandonament des de la seva construcció al 2007. Escales espatllades, ascensors que no funcionen o goteres son alguns dels problemes recurrents.
En diverses ocasions des del A l’aguait hem fet ressò d’aquest fet, com quan al 2019 anunciàvem que rere 229 dies fer fi començava la reparació de les escales mecàniques. Aquest fet va deixar a les pratenques i pratencs gairebé vuit mesos pujant escales.
« Després de més de 20 anys d’incidències i d’anuncis oficials no implementats, Renfe ha adjudicat per fi, la renovació de les escales mecàniques».
El mes de juny de l’any passat Renfe va adjudicar per fi, després de més de 20 anys d’incidències, la renovació de les escales mecàniques. El pressupost adjudicat de 2.292.188,07 euros (IVA inclòs) però, només inclou dites escales i no la resta de problemàtiques.
Aquest pla s’engloba dintre d’un més gran on segons la companyia s’invertiran 9,2 milions d’euros per la millora de 10 estacions, en les que segons la Gencat sí s’inclouran reparacions tant d’escales com d’elevadors.
Davant d’aquesta situació, el passat dijous 2 el govern de la Generalitat i Renfe van anunciar la injecció de 77 milions d’euros “no condicionats” pels pressupostos de l’Estat Espanyol ni de la Generalitat. Les mesures aplicables, considerades com a urgents, es duran a terme durant el 2025 i el 2026.
El pla anunciat es centrarà en “39 actuacions per millorar la percepció de la seguretat, l’estat de les instal·lacions i els sistemes de comunicació i informació a les persones usuàries”. Tot i així, es destaca principalment l’augment de control ciutadà amb càmeres de videoanalítica amb intel·ligència artificial, més vigilants i drons, mesura a la que es destinaran 25,6 milions del total, és a dir, un 33%.
A informació pública l’Estudi Informatiu de l’estació per a operacions tècniques al Prat de Llobregat
D’altre banda el Ministeri de Transports espanyol, tal com anuncia el Butlletí Oficial de l’Estat (BOE), ha sotmès a informació pública l’estudi Informatiu d’una nova estació per a operacions tècniques ferroviàries al Prat de Llobregat.
L’objecte és analitzar les alternatives tècnicament viables per a implantar aquesta nova Estació Tècnica en la línia 200 Madrid Chamartín-Barcelona Estació de França, en el tram comprès entre la incorporació del nou ramal de l’aeroport i l’estació actual del Prat, en els termes municipals del Prat de Llobregat i Sant Boi de Llobregat.
Aquest estudi informatiu contempla una instal·lació ferroviària que permet realitzar tasques de regulació i apartat de trens, atès que en l’actualitat el corredor sud de la costa posseeix una capacitat d’estacionament/apartat molt limitat.
______________________________________________________________________
Informació relacionada:
Desprès de 229 dies espatllades per fi comença la reparació de les escales de l’estació de Renfe?
L’estat planifica una “estació tècnica” al Prat per resoldre els problemes de Rodalies
Una història de promeses incomplertes en les inversions a Rodalies