Rodalies acumula més de 200 incidències des del mes de setembre, quan els abonaments van començar a ser gratuïts, segons les dades obtingudes per l’Agència Catalana de Notícies (ACN). Això són 212 dies en els quals s’han registrat 159 casos per incidències atribuïbles als trens o a les instal·lacions i 47 més incidències alienes a les dues companyies, ja sigui per actes vandàlics o atropellaments. Amb tot, hi ha hagut gairebé una incidència cada dia.
El mes que va concentrar més incidències va ser a l’octubre amb 37, i el que en va registrar menys va ser al març amb 21. L’operadora es defensa i argumenta que en aquest període s’han operat més de 200.000 circulacions i que les grans obres en marxa en diferents punts de la xarxa comporten reprogramacions en el servei.
Només sis dies sense incidències
Amb tot, en els últims set mesos només hi ha hagut sis dies sense incidències i en alguns mesos —octubre (37), desembre (35) i febrer (33)— se’n van produir més d’una al dia.
El recull d’incidències arriba en un moment marcat per la tensió creixent entre la Generalitat, el govern espanyol i Renfe pel traspàs definitiu de Rodalies.
Recuperació de viatgers per la bonificació
El govern espanyol va anunciar l’estiu que bonificaria de forma completa els abonaments multiviatges de Rodalies de Renfe, com a mesura de resposta a l’augment de la inflació, entre l’1 de setembre de l’any passat i el 31 de desembre. Posteriorment, l’executiu va allargar la mesura per a tot aquest 2023. Actualment, la demanda se situa en el 95 % respecte al 2019, una mostra de que els abonaments gratuïts ha tingut un efecte positiu per a la recuperació de viatgers, segons la companyia.
_____________________________________________________
Informació relacionada:
El ministeri espanyol de Foment reconeix un dèficit històric d’inversions amb Rodalies
Per què les Rodalies catalanes funcionen tan malament (i per què seguiran fent-ho)
Mijoler desenterra el projecte de l’era Tejedor per dur l’AVE fins a El Prat
És l’AVE eficient i sostenible? Segons un estudi del Tribunal de Comptes no
La gestió pública de les línies d’Alta Velocitat arriba a la seva fi amb la posada amb marxa d’Ouigo