La patronal va insistir dijous, un cop més, en la seva demanda d’ampliació de l’aeroport per passar de la xifra de 55 milions de passatgers anuals de 2024 a gestionar-ne 70, així mateix Illa planteja preparar la infraestructura per a l’arribada d’avions més grans. El que implicaria ampliar la llargada de les pistes.
Res de nou sobre el que van aportar compareixences de premsa anterior. Cada any la mateixa notícia salta un parell de cops als mitjans, seguint una estratègia que recorda a les gotes de pluja fina, que a força de ser constants acaben calant.
Un dia desprès que ho fes Foment, Salvador Illa va defensar també el que va anomenar “transformació” d’El Prat, per potenciar vols intercontinentals i la interconnexió dels aeroports catalans.
El President va afirmar que s’ha de fer garantint la protecció de les zones naturals, però no va dir com.
El tràfic aeri a El Prat va créixer un 10,3% respecte a 2023, segons ha informat Aena.
El president de la Generalitat, Salvador Illa, va dir que el govern invertirà 18.500 milions d’euros entre el 2025 i el 2030: “La mobilització de recursos públics més ambiciosa d’ençà del 2010”. La inversió es distribuiria en bona part en infraestructures, modernització productiva… D’aquests fons, 13.700 milions provindrien directament de la Generalitat i 4.800 es mobilitzarien a través de crèdits de l’Institut Català de Finances.
El Prat emet aproximadament uns 3,9 milions de tones de CO2 al any, segons el càlcul que fer Airport Tracker.
Segons Bosco Serrano Valverde, el responsable de combustibles sostenibles per a aviació i marítim de Transport&Environment, l’aviació ja té un problema de creixement descontrolat. A aquest ritme, en 2049, fins i tot amb els mandats de combustibles sostenibles (SAF) de la UE, es continuarà cremant tant querosè fòssil com en 2023.
Les emissions de CO₂ dels avions no estan esmentades en l’Acord de París contra el canvi climàtic de 2015
___________________________________________________________________
Informacions relacionades:
Les partícules ultrafines dels avions poden provocar greus malalties a les poblacions properes
Avions al tren, o com reduir un 10% la factura climàtica de l’aviació a l’estat espanyol
Els jets privats: turisme de luxe amb gran impacte mediambiental