«L’empresa atura els desplaçaments de treballadores i es compromet a què les 26 que ja han rebut l’ordre retornin a la fàbrica del Prat abans del mes d’octubre».
x La Directa
Les treballadores de SEAT Componentes (la fàbrica de caixes de canvi que el grup automobilístic té al Prat de Llobregat) han decidit a primera hora de la tarda d’avui posar fi a la vaga indefinida que mantenien des del passat dijous 7 de gener. En una assemblea convocada a la porta de la planta, les treballadores a la qual han assistit més d’un centenar de persones, aquestes han decidit de forma majoritària abandonar la vaga a partir del torn que comença demà dimarts a les 6.
Al llarg del matí d’avui, el comitè d’empresa i la direcció de SEAT Componentes (l’antiga GearBox) han celebrat una nova mediació a Ia inspecció de Treball, després que trobades anteriors dijous i dissabte passat acabessin en no-res. Finalment, avui s’ha consensuat un document pel qual l’empresa posa fre de forma parcial al pla de trasllats de treballadores de la factoria del Prat a la planta mare de SEAT, situada a Martorell. En concret, segons l’acord, SEAT Componentes es compromet a deixar sense efecte les 19 ordres de trasllat que pensava cursar el 21 de gener. Aquell dia, segons fonts dels sindicats CGT i CCOO, només deixaran l’empresa cinc empleats que ja havien acceptat voluntàriament el canvi de lloc de treball.
D’altra banda, pel que fa a les 26 treballadores que, pocs dies abans de Nadal van rebre per sorpresa l’ordre de traslladar-se a Martorell, amb l’acord d’avui l’empresa es compromet a garantir el seu retorn a la fàbrica del Prat en un termini que no pot anar més enllà del mes d’octubre. El fet que aquestes ordres arribessin de forma inesperada quan la negociació sobre els desplaçaments encara no s’havia tancat és el que va motivar la convocatòria immediata de vaga.
Reducció d’hores extres
La direcció del grup automobilístic argumentava que calia moure personal del Prat a Martorell per un “excedent de plantilla” a la primera de les fàbriques, un argument que els sindicats representats al comitè d’empresa no acceptaven, i posen com a exemple les més de 130.000 hores extra acumulades pel gruix de les empleades al llarg del 2015 per garantir la producció. En aquest sentit, l’acord d’avui contempla també el compromís de la direcció de reduir en 50.000 el total d’hores extra que es facin al llarg de l’any actual, un punt que els principals sindicats veuen com una forma de donar-los la raó.
Amb tot, fonts de la representació de la CGT a SEAT Componentes apunten que “caldrà seguir exercint una pressió constant des del comitè d’empresa” per garantir el compliment del pacte d’avui, i a “continuar la lluita” amb, entre altres accions “la nul·la realització de treballs en festiu i el compliment estricte de les feines i responsabilitats de cadascun en el seu lloc de treball”, fins a garantir “la tornada dels companys” ara desplaçats a l’altra punta del Baix Llobregat.