El conflicte laboral a Swissport, un dels grans proveïdors mundials de handling aeroportuari, s’enquista. A la reunió celebrada el 24 d’abril entre la representació sindical conjunta de CCOO, UGT, USO i l’empresa no es va assolir cap acord. Els 1.379 treballadors de la companyia suïsa estan convocats des del passat 1 de maig a una vaga indefinida que ara acompleix tot just un mes des del seu inici.
A l’estat espanyol la companyia és present en 17 aeroports i arrosega mesos de vagues intermitents que exigeixen un augment salarial i conservar les seves condicions laborals. Molts d’aquest treballadors han estat subrogats a d’altres empreses i, segons reclamen els sindicats, les condicions laborals han de ser respectades.
Durant les negociacions entre empresa i sindicats, Swissport només ha acceptat negociar increments salarials per a enguany, però exclou els anys anteriors. Segons denuncia Montserrat Surroca, presidenta del comitè d’empresa, en aquests moments la plantilla romanen “a nivell salarial per sota del conveni del sector signat al 2022“, mentre que a la resta d’empreses del sector “ja han pagat els enderreriments“.
L’impacte de la vaga no és suficient per alterar el trànsit en la major part dels aeroports, excepte en alguns casos com el d’El Prat, Alacant o Lanzarote, on aquests serveis atenen diverses aerolínies d’importància. En els altres quinze aeroports, on les convocatòries estan tenint incidència, l’impacte ha estat menor.
Entre els principals aeroports on Swissport presta assistència esta el d’El Prat, el qual va suposar el 31,5% dels moviments de passatgers atesos per l’empresa.