El sindicats CCOO, UGT i USO van fer públic ahir un anunci amb el reinici de les convocatòries de vaga a Swissport a tot l’estat espanyol pels propers 3, 4 ,6, 10 11 I 13 d’abril, desprès del fracàs de les negociacions obertes el passat 22 de març, després de cinc setmanes de conflicte.
Les aturades a aquesta empresa dedicada a la càrrega i descàrrega de mercaderies, va començar el passat 27 de febrer com a resposta al fracàs de la negociació del conveni col·lectiu. Les aturades de jornada completa, van ser convocades tots els dilluns, dimarts i dijous i inicialment tenien prevista una durada fins al pròxim 13 d’abril.
Swissport opera globalment en 287 aeroports a 45 estats, 80 dels aeroports a Europa, 17 d’ells a l’estat espanyol. En 2022, Swissport International va brindar mundialment serveis terrestres aeroportuaris a uns 186 milions de passatgers d’aerolínies comercials.
Les principals reivindicacions de la plantilla que han motivat la vaga són vàries. Per a començar, són les taules salarials que duen congelades des del 2019, sense pujades salarials per als anys 2021 i 2022, tenint en compte un l’IPC del 2021 va ser del 6,5% i de l’any 2022 va ser del 5,7%. Durant les negociacions la direcció de Swissport s’ha ofert a la recuperar el poder adquisitiu de la plantilla corresponent tants sols a aquest any 2023.
A més, no s’ha produït la pertinent equiparació mínima de les taules salarials de Swissport al V Conveni Sectorial tal com marca la norma la companyia està evitant l’equiparació salarial, amb diferències econòmiques que oscil·len entre un 15% i un 23%, incomplint la Reforma Laboral.
Tampoc s’ha pogut negociar una nova taula de nivells retributius per a adequar-la als nivells del Conveni Sectorial del Handling.
“L’empresa pretén no respectar el que s’estableix en el V Conveni Sectorial respecte a la no compensació/absorció per als treballadors que tinguin complement ‘ad personam’ en les seves nòmines i utilitzar aquest concepte per a no realitzar la pujada salarial corresponent”, assenyala CCOO. Des d’aquest sindicat es recorda que a causa de les possibles subrogacions que pot sofrir tota la plantilla en les pròximes concessions d’AENA qualsevol podria tenir aquest complement en el futur.
______________________________________________________________________________
Informació relacionada: