Ecologistes en Acció ha protagonitzat una acció de denúncia als terrenys que Aena va urbanitzar per a la construcció d’un pàrquing. L’obra, situada en espais protegits de la Xarxa natura 2000 va motivar l’obertura de l’expedient sancionador de la Comissió Europea contra les autoritats espanyoles i catalanes per il·legalitat i incompliment de la Declaració d’Impacte Ambiental.
Amb lletres gegants i visibles des de l’aire, els ecologistes van pintar: «Pàrquing il·legal». Segons declaracions recollides per TV3, els ecologistes pretenen que aquesta pintada, realitzada el passat diumenge 22, es vegi des dels avions quan aterren al Prat i assenyalar la vergonya d’Aena per la seva manca de responsabilitat amb el medi ambient”. Potser, si l’acció humana o de la natura no esborra la pintura, el missatge dels ecologistes serà visible al mòbil el proper cop que Google Maps actualitzi el seu registre d’imatges.
Entre els anys 2008 i 2009, AENA va cimentar aquesta zona, per ubicar-hi aparcaments per taxis. Les obres van afectar greument la zona humida de Can Sabadell i el corredor biològic entre El Remolar i l’espai natural interior de Reguerons. En 2014, en el marc de la Queixa/Pilot que DEPANA té oberta davant de la Comissió Europea per incompliment de les directives ambientals en el Delta de Llobregat, van informar a la Comissió del succeït en aquest espai Xarxa Natura 2000. A mitjans del 2016 la comissió va enviar un requeriment a la Generalitat reclamant l’aplicació de mesures de restauració.
En un comunicat publicat a la seva web, Ecologistes en Acció considera “una indecència per part del Ministeri dirigit per Raquel Sánchez i AENA amb Maurici Lucena, que continuïn parlant d’una ampliació de l’aeroport del Prat mentre encara no han fet absolutament res per a revertir un impacte sobre la biodiversitat del Delta que vulnera la legislació catalana, estatal i comunitària“.
La federació ecologista alerta que un dels espais naturals més emblemàtics del país, el delta del Llobregat, es troba en estat terminal a causa de múltiples pressions de les quals són responsables les diferents administracions públiques. Més del 60 % de la seva superfície es troba ja sota el ciment, i hi ha plans per continuar ocupant el territori. Per si no n’hi hagués prou, diuen assenyalant a El Prat, Viladecans, Sant Boi i Cornellà, els ajuntament de la zona continuen aplicant la normativa desfassada dels anys del desarrollisme (Pla General Metropolità de 1976), que darrera la lògica de l’expansió urbana preveuen construir milers de nous habitatges i industrials, en l’àrea metropolitana més densa d’Europa, a costa dels espais naturals i agrícoles que queden. El Pla de Ponent, el sector de Can Sabadell, l’eixample Nord i Sud del Prat, o el polígon Ribera-Salines.
Informació relacionada: