‘La Gent del Fang’, entitat creada recentment a l’orbita d’EV (la formació hereva d’ICV, va concentrar ahir al vespre una trentena de persones a la plaça de la Vila per celebrar la decisió d’Aena de posposar l’ampliació.
Entre els assistents van deixar-se veure nombrosos càrrecs públics i cares conegudes vinculades a EV, el partit majoritari de l’equip de govern municipal, o el mateix alcalde Mijoler.
El Consell de Ministres del govern espanyol, propietari el 49% de les accions d’AENA, ha aprovat els plans d’inversions per al període 2022-2026 (recollits en el document DORA II) on, com ja s’esperava, no s’inclouen els 1.700 milions anunciats per a l’ampliació de l’aeroport del Prat, obra que el gestor aeroportuari pretenia realitzar afectant l’espai natural protegit de La Ricarda. El DORA però, sí que inclou finalment la injecció de 1.600 milions per a l’ampliació de l’aeroport de Madrid i la construcció d’estacions de tren d’alta velocitat per donar servei als aeroports de Girona i Reus, un projecte que s’havia reclamat abastament des de Catalunya.
‘La Gent va Fang’ va presentar-se el passat 9 de setembre arran d’una acampada a la plaça de Sant Jaume de Barcelona, que s’havia de mantenir-se inicialment fins a la manifestació convocada pel 19 de setembre, tot i que les tendes finalment només va prologar-se dues nits.
Qüestions com les actuals obres de l’ARE Sud sobre terrenys catalogats com Important Bird Area (IBA) o d’altres històriques com la signatura del Pla Delta han fet que tradicionalment les relacions entre el consistori pratenc i el moviment ecologista haguin estat històricament tenses.