Contacte
Diumenge, gener 29, 2023
No Result
Veure tots els resultats
A l'aguait
  • Actualitat
    • Política
    • Llibertats i drets civils
    • Cultura i societat
    • Drets socials
    • Economia i laboral
    • Medi ambient
  • Agenda
  • La memòria de la gent del fang
    • Tal dia com avui
    • Ruta historica anarquisme al Prat
  • Opinió
  • Mèdia
    • La vinyeta
    • Agitprop Pratenc
    • Video
  • Actualitat
    • Política
    • Llibertats i drets civils
    • Cultura i societat
    • Drets socials
    • Economia i laboral
    • Medi ambient
  • Agenda
  • La memòria de la gent del fang
    • Tal dia com avui
    • Ruta historica anarquisme al Prat
  • Opinió
  • Mèdia
    • La vinyeta
    • Agitprop Pratenc
    • Video
No Result
Veure tots els resultats
A l'aguait
No Result
Veure tots els resultats
Home Actualitat

Una vaga indefinida paralitza la planta de SEAT al Prat de Llobregat

per elpratllibertari.cat
07/01/2016
en Actualitat, Economia i laboral
0
0
SHARES
0
VIEWS
FacebookTwitterWhatsApp
«La plantilla s’oposa al trasllat d’una cinquantena de treballadors a la fàbrica de Martorell i els sindicats neguen que sobri personal, com apunta l’empresa, ja que es veuen obligats a fer moltes hores extres per garantir la producció».

 

x La Directa
Amb una concentració silenciosa a les sis del matí s’ha iniciat la vaga indefinida convocada a SEAT Components, la fàbrica que el grup automobilístic controlat per Volkswagen té al Prat de Llobregat. Unes 200 persones, la pràctica totalitat de les integrants del primer torn del dia, s’han plantat a les portes de la planta situada al Polígon Pratenc i, després d’una improvisada assemblea, han decidit no entrar a treballar, seguint la crida que les tres forces sindicals presents al comitè d’empresa (CCOO, UGT i CGT) havien llançat el passat 23 de desembre. El mateix ritual s’ha produït amb el torn de migdia, a les dues, i és previst que es repeteixi amb els de la nit, a les deu.

La plantilla s’oposa als plans de l’empresa de traslladar una cinquantena de treballadores a la planta mare que SEAT té a Martorell, una mesura que els sindicats no entenen i a la qual s’oposen, però que, malgrat tot, segons que explica Juan Antonio Fernández Lozano, secretari de la secció sindical de la CGT a SEAT Components, “s’estava negociant”. Ara bé, a finals de desembre, just abans que la producció s’aturés per les vacances de Nadal, una vintena de treballadores van rebre una carta en la qual se’ls comunicava que a partir del 7 de gener s’havien de reincorporar a la feina ja al seu nou lloc de treball, a Martorell, sense haver arribat a un acord previ. Fins aleshores, només cinc components de la plantilla del Prat s’havien acollit voluntàriament al trasllat.

Davant d’aquesta actuació, que els sindicats consideren “unilateral” i una vulneració clara dels drets laborals perquè “no pots canviar-li a una persona el seu lloc de treball d’un dia per l’altre i enviar-lo a 20 quilòmetres” –apunta Fernández– el comitè d’empresa va convocar la vaga indefinida el 23 de desembre, que dos intents de mediació del departament de Treball, els dies 4 i 5 de gener, no han pogut aturar. Aquest mateix matí hi ha hagut una nova trobada entre les parts que “no ha servit de res perquè l’empresa no es vol fer enrere”. Els representants de les treballadores exigeixen que es retirin les ordres de trasllat per tornar a negociar. De moment, apunten fonts sindicals, la vaga indefinida es mantindrà fins dilluns, quan es tornaran a reunir amb l’empresa, i “veurem llavors amb quina estratègia seguim”.

La vintena de treballadores que havien estat citats a treballar a Martorell tampoc han acudit al seu nou lloc de feina, encara que la resta de plantes de SEAT no secunden la vaga. A SEAT Components (que antigament s’anomenava Gearbox) hi treballen unes 1.100 empleades i s’hi fabriquen caixes de canvi per a diversos vehicles del grup Volkswagen. Ara bé, segons apunten fonts sindicals, la producció de Martorell i d’altres fàbriques europees del hòlding automobilístic es podria veure afectada a partir de dilluns si les peces muntades al Prat comencen a escassejar.

La direcció de SEAT argumenta que el trasllat de treballadores del sud al nord del Baix Llobregat és necessari perquè “hi ha un excedent de plantilla” al Prat: dit ras i curt, que hi sobra gent. Una versió que els sindicats rebaten de ple. “És una mentida –afirma Fernández Lozano– perquè durant l’any 2015 portem més de 130.000 hores extres treballades per poder assumir la producció pactada”, un fet que sovint, segons aquest representant sindical, fa que moltes integrants de la plantilla no puguin fer els descansos setmanals previstos en el conveni.

Els sindicats diuen no entendre el veritable motiu del capficament de l’empresa amb el trasllat. Ara bé, en un comunicat difós per la CGT es relaciona la maniobra amb la decisió de SEAT de no renovar el contracte a 200 empleats de la fàbrica de Martorell que estaven contractats a través d’empreses de treball temporal: “Prescindir de 200 treballadors d’ETT per no fer-los fixos en el termini que marca la llei, i intentar suplir-los amb els 50 desplaçats de SEAT Components delata una política laboral del tot irregular i inacceptable”, apunta la nota del sindicat.

Tags: SEAT Gearbox
elpratllibertari.cat

elpratllibertari.cat

Següent publicació

Aturem l'enderroc, Salvem l'Artesà celebrarà la seva 2a assemblea

  • Contacte
  • Qui Som?
  • Política de Cookies

No Result
Veure tots els resultats
  • Actualitat
    • Política
    • Llibertats i drets civils
    • Cultura i societat
    • Drets socials
    • Economia i laboral
    • Medi ambient
  • Agenda
  • La memòria de la gent del fang
    • Tal dia com avui
    • Ruta historica anarquisme al Prat
  • Opinió
  • Mèdia
    • La vinyeta
    • Agitprop Pratenc
    • Video

Aquest lloc web utilitza 'cookies' que emmagatzemen i recuperen informació quan navegues. Aquestes galetes són tècniques per reconèixer-te com a usuari i d'anàlisis per obtenir informació anònima sobre hàbits de navegació per estadístiques per millorar. Visita la politica de Cookies.