Contacte
Dissabte, maig 17, 2025
No Result
Veure tots els resultats
A l'aguait
  • Actualitat
    • Política
    • Llibertats i drets civils
    • Cultura i societat
    • Drets socials
    • Economia i laboral
    • Medi ambient
  • Agenda
  • La memòria de la gent del fang
    • Tal dia com avui
    • Ruta historica anarquisme al Prat
  • Opinió
  • Mèdia
    • La vinyeta
    • Agitprop Pratenc
    • Video
  • Actualitat
    • Política
    • Llibertats i drets civils
    • Cultura i societat
    • Drets socials
    • Economia i laboral
    • Medi ambient
  • Agenda
  • La memòria de la gent del fang
    • Tal dia com avui
    • Ruta historica anarquisme al Prat
  • Opinió
  • Mèdia
    • La vinyeta
    • Agitprop Pratenc
    • Video
No Result
Veure tots els resultats
No Result
Veure tots els resultats
  • Actualitat
  • Agenda
  • La memòria de la gent del fang
  • Opinió
  • Mèdia
Home Actualitat

Zeroport acusa a la comissió bilateral Estat-Generalitat sobre l’ampliació de l’aeroport de prioritzar l’agenda patronal

Segons la plataforma ecologista, qualsevol institució o comissió de treball que defensi que l'ampliació de l'aeroport és compatible amb la preservació del medi ambient "menteix"

per Redaccio
19/01/2024
en Actualitat, Medi ambient
0
Zeroport acusa a la comissió bilateral Estat-Generalitat sobre l’ampliació de l’aeroport de prioritzar l’agenda patronal
0
SHARES
24
VIEWS
FacebookTwitterWhatsApp

Representants del Govern espanyol i de la Generalitat del Principat van constituït aquest passat dijous la comissió tècnica per a la millora de l’aeroport del Prat, Una setmana després de que la Consellera de Territori Esther Capella acuses al govern espanyol de “bloquejar” la qüestió.

L’objectiu declarat de la comissió, analitzar propostes per ampliar la capacitat d’acollir més tràfic aeri, ha despertat els recels de certs sectors socials i ambientalistes, que s’oposen a l’ampliació d’aquesta infraestructura aeroportuària i que aposten, a causa del seu gran impacte ambiental, per un decreixement de la industria de l’aviació comercial en aquest actual context d’emergència climàtica.

El secretari de Mobilitat i Infraestructures, Marc Sanglas, ha assenyalat a la sortida de la comissió que calen “més vols internacionals”, matisant que la infraestructura haurà de respectar “el medi ambient i els drets acústics dels veïns”.

L’alcalde Lluís Mijoler, ha reclamat que l’Ajuntament hauria de formar part de l’ens gestor de l’aeroport. Segons declaracions recollides per Elprat.digital, i ha afegit una demanada perquè els ajuntaments formin part de la comissió tècnica de la Generalitat i l’estat.

Zeroport avisa que la comissió bilateral Estat-Generalitat va en contra dels objectius climàtics

Des de la plataforma Zeroport, que agrupa una cinquantena d’entitats socials, veïnals i ecologistes, consideren que “amb aquesta comissió bilateral, obstinada a cercar possibles ampliacions de l’aeroport, els governs de l’Estat i de la Generalitat demostren prioritzar l’agenda de la patronal en detriment de les polítiques socials i ambientals”.

“La capacitat de l’aeroport del Prat no ha quedat petita” , defensen des de Zeroport, “per molt que hi insisteixin els lobbys empresarials”“sinó que és excessiva. Per a valorar la dimensió de les infraestructures de transport, mai s’han de tenir en compte els interessos del mercat, sinó el foment de la justícia ambiental, climàtica i social basada en decisions que posin la vida de les persones al centre i en benefici del bé comú”.

Des de Zeroport, afirmen que “no és possible cap ampliació de l’aeroport compatible amb la preservació i millora del medi ambient. Denunciem, així, el flagrant engany ciutadà que suposa que qualsevol institució pública, privada o comissió de treball defensi un discurs semblant”.

La plataforma ja publicat un seguit de punts que consideren cal tenir en compte a l’hora de valorar:

– L’aviació és un sector absolutament lligat a les emissions, i no hi ha perspectives significatives de substituir els combustibles fòssils o d’implantar una tecnologia d’aviació verda. L’única opció sostenible és el decreixement de l’aviació.

– El deteriorament ja avançat del delta del Llobregat s’agreujarà amb qualsevol actuació d’ampliació de l’aeroport. Un increment del nombre de vols té una afectació en la pèrdua de biodiversitat d’aus. Tota nova construcció, tant d’allargaments de pistes com de noves terminals, farà augmentar inevitablement les emissions de gasos amb efecte d’hivernacle, intensificarà el deteriorament del Delta, provocarà la pèrdua de valuosos espais naturals i agraris, empitjorarà l’estat dels aqüífers (sempre tan necessaris però afectats per processos de salinització, contaminació i excessiva impermeabilització del sòl) i deteriorarà encara més les inestimables zones humides.

Des de Zeroport consideren també que no és cert que l’aeroport necessiti créixer:

– L’aeroport ja acull vols de llarg radi, i El Prat no esdevindrà un HUB amb més rutes intercontinentals, ja que es tracta de mercats que estan molt consolidats, i les aerolínies, cada cop més concentrades, ja cobreixen rutes a altres aeroports europeus.

– La massificació turística que pateix la ciutat de Barcelona, amb l’encariment del cost de vida, l’expulsió dels veïns/veïnes i la transformació del seu urbanisme i el teixit social, requereix intervenir en una reducció del turisme. L’arribada de 15 milions més de turistes anuals seria terriblement problemàtica.

– El turisme té un pes sobredimensionat. Cal una política industrial que potenciï un model productiu diversificat, amb llocs de treball estables i salaris més elevats i amb un decreixement de les emissions, dels residus i dels consums materials i energètics.

Finalment, exigeixen que les administracions públiques “deixin d’invertir esforços, diners i temps públics a ampliar l’aeroport i que es dediquin tots aquests recursos a cobrir les necessitats més urgents i bàsiques de la ciutadania. Es imperatiu, doncs, promoure i concretar una transició ecosocial que permeti un futur mínimament habitable, començant fàcilment per la retirada immediata dels plans d’ampliació de l’aeroport i la definició immediata de plans de reducció de línies de vols”.

“Només així, l’activitat vinculada a l’aeroport estarà alineada amb l’acompliment dels objectius de reducció d’emissions acordats internacionalment”, sentencien.

 

_____________________________________________________

 

 

    Informació relacionada:   

 

Zeroport denuncia que la nova proposta de Foment per ampliar el Prat respon als seus “interessos econòmics”

 

.

Tags: Ampliació aeroportZeroport
Redaccio

Redaccio

Següent publicació
Manifest pels quinze anys de la presentació de la campanya per l’eliminació dels noms dels carrers franquistes

Manifest pels quinze anys de la presentació de la campanya per l'eliminació dels noms dels carrers franquistes

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

No Result
Veure tots els resultats

Aquest lloc web utilitza 'cookies' que emmagatzemen i recuperen informació quan navegues. Aquestes galetes són tècniques per reconèixer-te com a usuari i d'anàlisis per obtenir informació anònima sobre hàbits de navegació per estadístiques per millorar. Visita la politica de Cookies.