La Plataforma Zeroport ha assegurat que, la comissió tècnica per a la millora de l’Aeroport del Prat, que es va reunir aquest dimarts és “absurda i fraudulenta“, ja que “respon només a una decisió política ja presa prèviament” d’ampliar la capacitat de la infraestructura.
La mesa, que es va reactivar aquest dimecres després de mesos d’inactivitat, es va constituir arran de l’acord entre ERC i PSC per aprovar els pressupostos 2023.
La plataforma contraria a l’ampliació de l’aeroport ha afegit que la comissió “no és tècnica“, perquè està formada per polítics del govern espanyol i de la Generalitat i “no està dotada d’un mínim rigor” com així ho evidencien unes declaracions recents del nou secretari de Transició Ecològica, Jordi Sargatal, on valorava què és “perfectament compatible” l’ampliació de l’aeroport amb la protecció de les aus.
“És evident que aquesta comissió;no assumirà la gravetat de la crisi ecològica, climàtica i energètica que vivim i, per tant, no treballarà per reduir el nombre de vols i els grans impactes del sector de l’aviació. I tampoc treballarà per mitigar les gravíssimes afectacions al Delta i al seu entorn que ha tingut i té l’aeroport“, afirmen.
La plataforma considera que el que hauria de fer l’òrgan és “dedicar-se a estudiar i impulsar mesures per fer decréixer l’activitat de l’aeroport del Prat” i també com reduir la contaminació que provoca a l’àrea metropolitana, i com regenerar el Delta.
Des de Zeroport, defensen que el decreixement de l’activitat aeroportuària és absolutament indispensable per fer front amb una mínima garantia als importants reptes de la crisi ambiental global i els problemes de turistització que pateix Catalunya.
SEO Birdlife adverteixen sol·licitaran a la Comissió Europea que no tanqui el procediment d’infracció
SEO Birdlife, també ha reiterat la seva oposició a la possibilitat d’ampliar la tercera pista en la llacuna de La Ricarda, aquesta associació conservacionista formada per ornitòlegs considera inviable l’ampliació de la infraestructura amb les directives europees que resguarden aquest espai protegí que forma part de la Xarxa Natura 2000. Així mateix, rebutgen la possibilitat de crear, com a mesura compensatòria, una altra llacuna artificial per als ocells.
La Ricarda neix de l’antiga desembocadura del riu Llobregat i és un dels punts de major biodiversitat del delta del Llobregat amb 541 espècies inventariades, entre les quals es troben els ocells, algunes d’elles en estat d’amenaça com el blauet, que es troba En Perill en el Llibre Vermell de l’Ocells d’Espanya 2021 i s’inclou en el Llistat d’Espècies Silvestres en Règim de Protecció Especial. Dels 17 hàbitats d’interès comunitari que s’han registrat en l’espai, tres són de conservació prioritària: les llacunes, les pinedes sobre dunes i els marenys de joncs espigolats.
Actualment, hi ha oberts dos expedients d’infracció les administracions per no protegir el Delta del Llobregat. Des de SEO Birdlife adverteixen que davant aquesta situació, conjuntament amb DEPANA sol·licitaran a la Comissió Europea que no tanqui el procediment d’infracció, més encara quan les mesures de compensació ambiental de l’ampliació anterior de l’aeroport no s’han dut a terme.
_____________________________________________________________________
Informacions relacionades:
Illa anuncia que vol desbloquejar l’ampliació de l’aeroport d’El Prat
Les partícules ultrafines dels avions poden provocar greus malalties a les poblacions properes
La riquesa ecològica que podríem perdre amb l’ampliació de l’aeroport d’El Prat
‘Greenwashing’ ‘negacionisme verd’ i l’ampliació de l’Aeroport del Prat