Poc després del fitxatge de l’agencia Atrevia per promoure els seus interessos davant l’opinió pública i les institucions, AENA, llança una campanya publicitària en la qual defensa que l’ampliació de l’Aeroport «és bona per a tothom» i injectarà sucosos ingressos en publicitat en diferents mitjans de comunicació.
Una setmana abans que es presentés el manifest per l’ampliació de l’aeroport, segons consta al Portal de contractació d’Aena, l’empresa Atrevia va començar a prestar els seus serveis d’assessorament estratègic en relacions institucionals i comunicació corporativa. El valor estimat de l’adjudicació és de 98.500 euros i té data de finalització el 25 d’octubre de 2021, però es podria prorrogar cinc mesos en cas necessari. Entre els encàrrecs rebuts, Atrevia constava una “planificació amb relació a mitjans de comunicació, identificació d’organitzacions i institucions d’interès i líders d’opinió”. A més, de realitzar una “proposta d’organització de trobades amb col·lectius i grups d’interès”, així com “accions específiques en situacions de crisis” i “assajos amb portaveus”.
La fundadora i administradora d’Atrevia és Núria Vilanova, qui presideix el Consejo Empresarial Alianza por Iberoamérica. El 19 de maig de 2021 Vilanova va participar d’un missatge audiovisual en homenatge al rei Felip VI, on sentenciava que “moltes figures han contribuït a crear Iberoamèrica: Enrique Iglesias, Rebeca Grynspan (exvicepresidenta de Costa Rica)… però, sens dubte, el Rei ens inspira i ens uneix a tots”. En una recent entrevista al diari colombià El Nuevo Siglo detallava la seva posició ideològica i asseverava premonitòriament la màxima: “Abans era vàlid créixer a costa del medi ambient, encara que fos en contra dels principis. Ara no”.
- Informacions basades en un article publicat pel setmanari La Directa