El Teatre Kaddish presentarà el proper divendres 18 al Casal Okupat i Autogestionat ‘La Llavor’ la reescriptura contemporània i turbulenta que la dramaturga anglesa Sarah Kane va fer del mite de Fedra.
La dramaturga Sarah Kane va estrenar en 1996 L’amor de Fedra. En ella va reescriure el mite que abans havien abordat autors com Eurípides, Sèneca, Jean Racine i Miguel de Unamuno. Va mantenir els eixos: La princesa Fedra s’enamora del seu fillastre i venja el seu rebuig suïcidant-se després d’escriure una carta en què l’acusa d’haver-la violat. Però en la seva versió contemporània va transformar al secundari i immaculat Hipòlit del mite en un protagonista menyspreable, va aprofundir en els personatges femenins i va portar tota l’acció a escena.
L’amor de *Fedra és el segon text de la dramaturga que es va consolidar com una de les autores més polèmiques i rellevants dels últims anys, malgrat aconseguir a escriure solament cinc obres abans de suïcidar-se en 1999, als 28 anys, fent servir els cordons de les seves sabates. “Escric la veritat, i això em mata”, va dir.
Una comèdia sobre amor, fe i depressió, així va descriure la mateixa Kane a aquesta obra. La dramaturga va actualitzar el text incloent referències a la família reial anglesa, retratant un món consumista, viciat i buit, corromput pel poder, el desig i la violència. I encara que el text té gairebé 20 anys segueix funcionant com una metàfora dels desequilibris de la societat. “El que fa amb el personatge d’Hipòlit és deixar veure els fils que creuen les relacions entre els poderosos, el poder de l’estat, de l’església, de la medicina.
La representació de la companyia de Teatre Kaddish s’enmarca dintre la conmemoració del 40 anys del Teatre Kaddish, dintre del cicle de lectures dramatitzades.