L’exigència de dur trens AVE a Girona i Reus va ser la condició exigida per la Generalitat del Principat per donar el seu suport als plans d’Aena per ampliar l’aeroport del Prat.
El consens polític capaç de generar l’AVE ha esdevingut llegendària. Si ho traslladem a l’àmbit local, al seu dia, la petició de construir una parada de l’AVE al Prat va generar el consens de totes les forces polítiques i va ser aprovada pel Ple Municipal. Avui, al Prat tenim una estació de l’AVE, testimoni inservible de la “cultura del pelotazo”, una taca més d’una història marcada pels escàndols de corrupció.
L’aposta per invertir els recursos disponibles donant prioritat a l’AVE, ha convertit avui l’Estat Espanyol en el primer estat del món amb la xarxa més extensa d’Alta Velocitat a nivell percentual (trens – territori) i el segon en termes absoluts darrere de la Xina, país de dimensions sempre desmesurades.
Els Pressupostos per a 2021 continuaran prioritzant l’AVE per davant del tren convencional.